Η μουσική μεταρρύθμιση του 1814: μια εμπειρική – αφηγηματολογική προσέγγιση

Διδακτορική Διατριβή uoadl:1695465 671 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-07-03
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Μπλάγκογιεβιτς Γκόρντανα
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
1. Αχιλλέας Χαλδαιάκης, Καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
2. Παύλος Κάβουρας, Καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
3. Αναστάσιος Χαψούλας, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
4. Θωμάς Αποστολόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
5. Μαρία Παπαπαύλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
6. Βασιλική Χρυσανθοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, Τομέας Βυζαντινής Φιλολογίας και Λαογραφίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
7. Ρέα Κακάμπουρα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η μουσική μεταρρύθμιση του 1814: μια εμπειρική – αφηγηματολογική προσέγγιση
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η μουσική μεταρρύθμιση του 1814: μια εμπειρική – αφηγηματολογική προσέγγιση
Περίληψη:
Αυτή η διατριβή αποτελείται από τρία μέρη και ένα τελικό με τα συμπεράσματα. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζω τη Μεταρρύθμιση του 1814 στο ιστορικό και κοινωνικό της πλαίσιο στο οποίο έδρασαν οι λεγόμενοι Τρεις Δάσκαλοι που την έφεραν εις πέρας, ανατρέχοντας στη σχετική ξένη και ελληνική βιβλιογραφία, διασταυρώνοντας πληροφορίες ώστε να καταδειχτούν μύθοι και αλήθειες γύρω από αυτή.
Στο δέυτερο μέρος γίνεται μια προσπάθεια να αναδειχτεί η επίδραση της Μεταρρύθμισης του 1814 στις μέρες μας. Μιλώντας για βυζαντινή μουσική μιλάμε για μια κοινότητα ανθρώπων που σχετίζονται μεταξύ τους με τυπικούς ή άτυπους δεσμούς. Αυτοί οι δεσμοί αναπτύσσουν μεταξύ τους δυναμικές τις οποίες αν καταφέρει κανείς να εκφράσει ένα μέρος τους, σίγουρα θα έχει καταφέρει να αποδώσει το θέμα του. Για να το κάνω αυτό, έπρεπε να συμπορευθώ με την εν λόγω κοινότητα, και αυτό θα γινόταν μόνο καταφέρνωντας να αναπτύξω μια "πολυγλωσσία" ώστε να συννενοηθώ κατά τρόπο κατανοητό και δημιουργικό, με τα διάφορα και διαφορετικά μέλη της κοινότητας. Η συμπόρευση οδήγησε σε ένα βιωματικό ταξίδι στον χρόνο και το χώρο της βυζαντινής μουσικής. Ένα ταξίδι δηλαδή που αποτυπώνει την ίδια τη δυναμική εξέλιξη της βυζαντινής - μουσικής κοινότητας.
Στο τρίτο μέρος της διατριβής παρουσιάζω τα αποτελέσματα από την έρευνα που έκανα σε συνέδρια που έγιναν με θέμα την Μεταρρύθμιση του 1814. Εκεί, με τη βοήθεια διαφόρων μεθόδων (ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, κ.λπ.), προσπάθησα να καταδείξω τον τρόπο που η Μεταρρύθμιση γίνεται αντιληπτή στην σύγχρονη ελληνική κοινωνία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Μουσική
Λέξεις-κλειδιά:
Βυζαντινή μουσική, βυζαντινή μουσική κοινότητα, Μεταρρύθμιση του 1814, Τρεις Δάσκαλοι, συμπόρευση, αφηγηματικός ιστός
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
247
Αριθμός σελίδων:
196
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

G. Blagojevic PHD FINAL.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.