The Arctic in International Law: Navigation

Διπλωματική Εργασία uoadl:2861753 364 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο
Βιβλιοθήκη Νομικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-02-17
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Δεληγιάννης-Βίρβος Κωνσταντίνος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κυριακόπουλος Γεώργιος, επίκουρος Καθηγητής, Νομική Σχολή, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
The Arctic in International Law: Navigation
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Αρκτική στο Διεθνές Δίκαιο: Ναυσιπλοΐα
Περίληψη:
Η Αρκτική αποτελεί τόπο αυξανόμενων αλλαγών αλλά και σημασίας. Σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει και να αξιολογήσει το νομικό καθεστώς για την ναυσιπλοΐα που εφαρμόζεται στον Αρκτικό Ωκεανό. Το πρώτο μέρος αυτής της εργασίας χρησιμεύει ως εισαγωγικό κεφάλαιο για τον Αρκτικό Ωκεανό. Είναι αφιερωμένο στην παρουσίαση των κυριότερων δρώντων στην περιοχή: των πέντε παράκτιων κρατών, του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και του Αρκτικού Συμβουλίου. Το δεύτερο μέρος συνίσταται σε μια σχολαστική ανάλυση του διεθνούς νομικού πλαισίου σχετικά με την ναυσιπλοΐα. Αναλύονται οι σχετικές διατάξεις της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας και η σημασία τους για τον Αρκτικό Ωκεανό. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στο άρθρο 234 της Σύμβασης και στην ερμηνεία του, δεδομένου ότι αποτελεί τη μοναδική διάταξη της Σύμβασης που αφορά την Αρκτική. Με αυτόν τον τρόπο χρησιμοποιείται ως γέφυρα μεταξύ του γενικού διεθνούς δικαίου και του καθεστώτος του Αρκτικού Ωκεανού.
Το τρίτο μέρος αφορά τον Αρκτικό Ωκεανό. Πρώτον, παρουσιάζεται το έργο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού με στόχο τα ζητήματα της ναυσιπλοΐας στον Αρκτικό Ωκεανό, με επίκεντρο τον υποχρεωτικό Πολικό Κώδικα ο οποίος επέφερε πολλές αλλαγές στο νομικό πλαίσιο που διέπει την ναυσιπλοΐα στον Αρκτικό Ωκεανό. Δεύτερον, εξετάζεται το έργο που δημιουργήθηκε υπό την αιγίδα του Αρκτικού Συμβουλίου όσον αφορά την ναυσιπλοΐα στον Αρκτικό Ωκεανό. Αυτό το έργο είναι σημαντικό καθώς αφορά ολόκληρη την περιοχή του Αρκτικού Ωκεανού, ανεξαρτήτως της δικαιοδοσίας κάθε παράκτιου κράτους της Αρκτικής στις θαλάσσιες ζώνες. Τρίτον, συζητείται η πρακτική των πέντε παράκτιων κρατών της Αρκτικής. Οι εσωτερικοί κανόνες που θεσπίζονται από τα παράκτια κράτη της Αρκτικής όσον αφορά την ναυσιπλοΐα στα ύδατα που υπάγονται στη δικαιοδοσία τους και τα μέτρα επιβολής που μπορούν να λάβουν σε περιπτώσεις παραβίασης παρουσιάζονται όσο το δυνατόν καλύτερα. Επιπλέον, όσον αφορά τον Καναδά και τη Ρωσία, εξετάζεται ένα ζήτημα της κυριαρχίας που εξακολουθεί να υφίσταται στον Αρκτικό Ωκεανό. Αυτό είναι το ερώτημα εάν το Βορειοδυτικό Πέρασμα και το Βόρειο Πέρασμα αποτελούν στενά που χρησιμοποιούνται για τη διεθνή ναυσιπλοΐα ή όχι. Η εξέταση του νομικού καθεστώτος αυτών των δύο περιοχών είναι ζωτικής σημασίας δεδομένου ότι αποτελούν τις κύριες θαλάσσιες διαδρομές για ναυσιπλοΐα στον Αρκτικό Ωκεανό. Το νομικό καθεστώς που εφαρμόζεται σε αυτά καθορίζεται από το αν είναι στενά που χρησιμοποιούνται για τη διεθνή ναυσιπλοΐα ή όχι. Συμπερασματικά, υπάρχει μια εκτίμηση του καθεστώτος του Αρκτικού Ωκεανού για την ναυσιπλοΐα και μια προσπάθεια να καταλήξουμε σε ασφαλές συμπέρασμα σχετικά με τα ζητήματα της επάρκειας του.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Δίκαιο – Νομοθεσία
Λέξεις-κλειδιά:
Αρκτική, Αρκτικός Ωκεανός, Δίκαιο Θάλασσας, Ναυσιπλοΐα, Προστασία Θαλασσίου Περιβάλλοντος, Καναδάς, Ρωσία, ΗΠΑ, Νορβηγία, Δανία, Πολικός Κώδικας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
700
Αριθμός σελίδων:
126
Arctic in International Law-Navigation.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο