Νεοφιλελευθερισμός και ελληνικά ΜΜΕ

Διδακτορική Διατριβή uoadl:3221317 160 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-06-20
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Μινωτάκης Αλέξανδρος
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Κύρκος Δοξιάδης, καθηγητής, Tμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, ΕΚΠΑ
Νίκος Παπαναστασίου, επίκουρος καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ
Αντώνης Σκαμνάκης, αναπληρωτής καθηγητής Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, ΑΠΘ
Μαριάννα Ψύλλα, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Γιώργος Πλειός, καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ
Στέλιος Παπαθανασόπουλος, καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ
Δημήτρης Χαραλάμπης, ομότιμος καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Νεοφιλελευθερισμός και ελληνικά ΜΜΕ
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Νεοφιλελευθερισμός και ελληνικά ΜΜΕ.
Περίληψη:
Tο θέμα της παρούσας διατριβής είναι διπλό: α) η γενική σχέση του νεοφιλελευθερισμού με τα ΜΜΕ και β) η σχέση του ελληνικού νεοφιλελευθερισμού με το αντίστοιχο επικοινωνιακό σύστημα στο πλαίσιο των τελευταίων τριών δεκαετιών. Η αναφορά στον νεοφιλελευθερισμό είναι επίσης διπλή: αφορά τόσο τους μετασχηματισμούς μέσα στην κυρίαρχη ιδεολογία και την κυριαρχία των νεοφιλελεύθερων ιδεών όσο και τον νεοφιλελευθερισμό ως εφαρμοσμένη πολιτική που αλλάζει τις κοινωνικές και πολιτικές συμμαχίες επί των οποίων στηρίζεται ο σύγχρονος καπιταλισμός.
Κοινό σημείο σύγκλισης της υπάρχουσας βιβλιογραφίας είναι η σύγκλιση/στράτευση των εμπορικών ΜΜΕ στη νομιμοποίηση των μνημονίων και των νεοφιλελεύθερων πολιτικών λιτότητας. Η σύγκλιση αυτή (και στο βαθμό που συνέβη) θέτει υπό αίρεση το κλασικό σχήμα της «σχετικής αυτοτέλειας των ΜΜΕ» από τους φορεία εξουσίας — θέμα που θα εξεταστεί στο 3ο κεφάλαιο. Συνεπώς, η παρούσα διατριβή φιλοδοξεί να κατανοήσει τα αίτια της συγκεκριμένης στράτευση καθώς και τις συνέπειες που είχε.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Νεοφιλελευθερισμός, ηγεμονία, ιδεολογία, καπιταλιστικός τρόπος παραγωγής, κρίση ηγεμονίας, ελληνικό επικοινωνιακό σύστημα, μέσα επικοινωνίας, διαπλοκή, κρίση 2008, μνημόνιο, κρίση νομιμοποίησης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
2050
Αριθμός σελίδων:
373.00
ΜΙΝΩΤΑΚΗΣ - ΔΙΑΤΡΙΒΗ Νεοφιλελευθερισμός και ελληνικά ΜΜΕ.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο