Διαταραχές συναισθήματος και συμπεριφοράς που προκαλεί το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού σε παιδιά και εφήβους 11-14 χρονών στην Κύπρο

Διδακτορική Διατριβή uoadl:1305952 357 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τομέας Κοινωνικής Ιατρικής - Ψυχιατρικής και Νευρολογίας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-03-26
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Χατζηϊωνά -Παραδεισιώτη Άννα
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Γεράσιμος Κολαΐτης Αναπληρωτής Καθηγητής, Δημήτρης Αναγνωστόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Στυλιανός Χριστογιώργος Επίκουρος Καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαταραχές συναισθήματος και συμπεριφοράς που προκαλεί το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού σε παιδιά και εφήβους 11-14 χρονών στην Κύπρο
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Περίληψη:
ΣΤΟΧΟΙ: Μελέτη της συχνότητας του Σ.Ε. στον κλινικό πληθυσμό των παιδιών,
11-14 χρονών που προσέρχονταν στις Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας Παιδιών και
Εφήβων (ΥΨΥΠΕ) της Κύπρου, σύγκριση με συχνότητα Σ.Ε. σε γενικό πληθυσμό
ίδιου ηλικιακού φάσματος, καταγραφή των συναισθηματικών δυσκολιών και τα
προβλημάτων συμπεριφοράς απότοκων του Σ.Ε, της συχνότητας PTSD στα θύματα, των
πεποιθήσεις των παιδιών για το Σ.Ε., αντιδράσεων, συμμαθητών και ενηλίκων,
ηλικίας, φύλου κλ. και η σχέση τους με τον Σ.Ε.
ΜΕΘΟΔΟΣ: Συμμετείχαν 200 παιδιά καθώς και οι γονείς τους. Τα διαγνωστικά
εργαλεία ήταν : The Revised Olweus Bully/Victim Questionnaire/ Pro-Victim
Scale, τα ερωτηματολόγια Δυσκολιών και Δυνατοτήτων, για γονείς και παιδιά, τα
ερωτηματολόγια CPTSD-RI και ASEBA (YSR, CBCL).
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ο κλινικός πληθυσμός των παιδιών 11-14 χρονών θυματοποιήθηκε σε
διπλάσιο ποσοστό από τον αντίστοιχο γενικό πληθυσμό, τα εμπλεκόμενα στο Σ.Ε
παιδιά παρουσιάζουν σημαντικές συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα
συμπεριφοράς, το (65%) των θυμάτων παρουσιάζουν μέτριου έως πολύ σοβαρού
βαθμού PTSD, τα κορίτσια παρουσιάζουν συχνότερα PTSD, τα αγόρια εκφοβίζαν
συχνότερα, τα κοινωνικά απομονωμένα παιδιά θυματοποιούνται συχνότερα, κλ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Ο Σ.Ε. επιβαρύνει σημαντικά την ψυχική υγεία των ευάλωτων ψυχικά
παιδιών. Βάσει των αποτελεσμάτων μπορεί να σχεδιασουν αντιεκφοβιστικά
προγράμματα και πολιτικές.
Λέξεις-κλειδιά:
Σχολικός εκφοβισμός, Μαθητικός πληθυσμός, Συναισθηματικά προβλήματα, Διαταραχές συμπεριφοράς, Μετατραυματική μετά από στρες διαταραχή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
Όχι
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
115
Αριθμός σελίδων:
321
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.

document.pdf
5 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.