"Asperger: Βιολογικές και ψυχολογικές προεκτάσεις

Διπλωματική Εργασία uoadl:1315544 587 Αναγνώσεις

Μονάδα:
ΠΜΣ Διδακτική της Βιολογίας
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-06-22
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Δηλάρη Μαριέττα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Τσίτσας Αναπλ. Καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
"Asperger: Βιολογικές και ψυχολογικές προεκτάσεις
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
"Asperger Sytndrome: a biological and psycological review"
Περίληψη:
Ο σκοπός της εργασίας είναι η περιγραφή του συνδρόμου Asperger. Το Σύνδρομο
Asperger είναι μια διαταραχή του φάσματος του αυτισμού (ASD), που
χαρακτηρίζεται από σημαντικές δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση και στη
λεκτική επικοινωνία, ενώ παράλληλα εκδηλώνεται με περιορισμένες και
επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές και ενδιαφέροντα. Διαφέρει από τις άλλες
διαταραχές του φάσματος του αυτισμού καθώς υπάρχει σχετική διατήρηση της
γλωσσικής και γνωστικής ανάπτυξης. Αν και δεν απαιτούνται για τη διάγνωση, η
φυσική αδεξιότητα και η άτυπη χρήση της γλώσσας είναι χαρακτηριστικά.
Το σύνδρομο πήρε το όνομά του από το Αυστριακό παιδίατρο Hans Asperger ο
οποίος, το 1944, μελέτησε συμπεριφορές νεαρών αγοριών με φυσιολογική νοημοσύνη
και γλωσσική ανάπτυξη αλλά και με συμπεριφορές αυτιστικού τύπου καθώς και
διαταραχή κοινωνικών και γλωσσικών ικανοτήτων. Το σύνδρομο Asperger (Σ.Α)
αναγνωρίστηκε επισήμως ως διαταραχή μόλις το 1994 όταν προστέθηκε στο
Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο (DSM IV).
Ως μια διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, το σύνδρομο Asperger διακρίνεται από ένα
μοτίβο των συμπτωμάτων και όχι ένα μόνο σύμπτωμα. Χαρακτηρίζεται από δυσκολία
στην κοινωνική επαφή, προβλήματα επικοινωνίας, απουσία αφηρηµένης σκέψης,
ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, έλλειψη προσαρµοστικότητας, αδεξιότητα.
Στη συνέχεια υπάρχει η διδακτική πρόταση (μέθοδος project) την οποία μπορεί να
χρησιμοποιήσει ένας εκπαιδευτικός χωρίς ειδίκευση στη ειδική αγωγή αλλά με
μαθητή που έχει το σύνδρομο.
Λέξεις-κλειδιά:
Σύνδρομο Asperger, Αυτισμός, Διαταραχές του φάσματος του αυτισμού, Μέθοδος project, Διδακτική προσέγγιση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3-4
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
12
Αριθμός σελίδων:
93

document.pdf
607 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.