Ανάπτυξη καινοτομικών διδακτικών παρεμβάσεων για την κατανόηση των επικίνδυνων φυσικών φαινομένων και διαχείριση αυτών

Διπλωματική Εργασία uoadl:1316052 360 Αναγνώσεις

Μονάδα:
ΠΜΣ Στρατηγικές Διαχείρισης Περιβάλλοντος, Καταστροφών και Κρίσεων
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2016-10-06
Έτος εκπόνησης:
2016
Συγγραφέας:
Χαλαζιά Ανδριανή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ.Χ. Ντρίνια Καθηγήτρια (Επιβλέπουσα), Δρ. Α. Αντωναράκου Επίκ. Καθηγήτρια , Δρ. Γ. Καβύρης Επίκ. Καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάπτυξη καινοτομικών διδακτικών παρεμβάσεων για την κατανόηση των επικίνδυνων φυσικών φαινομένων και διαχείριση αυτών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Development of Innovative Teaching Interventions on the Understanding of Hazardous Natural Phenomena and their Management
Περίληψη:
Θεωρώντας ότι είναι ευθύνη της δημόσιας παιδείας να εκπαιδεύσει τους πολίτες
όχι μόνο να γνωρίζουν την απειλή των κινδύνων αλλά και το πώς θα τους
αντιμετωπίσουν, προχωρήσαμε στην ανάπτυξη καινοτόμων διδακτικών παρεμβάσεων για
μαθητές Γυμνασίου, με σκοπό την κατανόηση των επικίνδυνων φυσικών φαινομένων
και τη διαχείριση του κινδύνου που προκύπτει όταν αυτά εκδηλώνονται.
Εφαρμόσαμε, καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, αξιοποιώντας ταυτόχρονα την
παιδαγωγική δυναμική των ψηφιακών τεχνολογιών. Θα παρουσιαστούν αναλυτικά
πρωτότυπα, τεχνολογικά υποστηριζόμενα διερευνητικά σενάρια μάθησης.
Η εφαρμογή των σεναρίων μάθησης επιλέχθηκε να γίνει με το μοντέλο της Μικτής
μάθησης (blended learning). Η μαθησιακή διαδικασία ακολουθεί ταυτόχρονα το
μοντέλο της «αντεστραμμένης τάξης» (flipped classroom). Τα διδακτικά σενάρια
έχουν σχεδιαστεί με βάση τη θεωρία της Ανακαλυπτικής μάθησης (Bruner, 1960).
Για την υλοποίηση της εκπαιδευτικής πράξης χρησιμοποιήσαμε ένα από τα πιο
δημοφιλή και προηγμένα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης, το Σύστημα Διαχείρισης
Μαθησιακών Δραστηριοτήτων (Learning Activity Management System-
LAMS.Δημιουργήθηκε πρωτότυπο ψηφιακό υλικό, αλλά και αξιοποιήθηκε ψηφιακό
υλικό από το διαδίκτυο.
Οι διδακτικές αυτές παρεμβάσεις θα αναρτηθούν στο αποθετήριο μαθησιακών
δραστηριοτήτων της παγκόσμιας κοινότητας του LAMS για να προάγουμε τον
διαμοιρασμό και την επαναχρησιμοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού.
Λέξεις-κλειδιά:
Φυσικές καταστροφές , Διαχείριση κινδύνων, Σενάρια διδασκαλίας, Μικτή Μάθηση, Αντεστραμμένη τάξη
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
xix
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
128
Αριθμός σελίδων:
290