Αντιλήψεις μαθητών για το άπειρο και οι τρόποι σύγκρισης πληθικότητας απειροσυνόλων που χρησιμοποιούν

Διπλωματική Εργασία uoadl:1316226 314 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-11-20
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Μακρή-Γυαλιά Χριστίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θεοδόσης Ζαχαριάδης Καθηγητής (Επιβλέπων), Δέσποινα Πόταρη Καθηγήτρια, Γεώργιος Ψυχάρης Λέκτορας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις μαθητών για το άπειρο και οι τρόποι σύγκρισης πληθικότητας απειροσυνόλων που χρησιμοποιούν
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Students' perceptions  about the concept of infinity and methods that they use to compare infinite sets
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις των τελειόφοιτων μαθητών Λυκείου
σχετικά με την έννοια του απείρου και του απείρου συνόλου. Η βιβλιογραφία
αναδεικνύει τις έντονες δυσκολίες των μαθητών σε δραστηριότητες σχετικές με τις
έννοιες αυτές. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται οι τρόποι που χρησιμοποιούν για να
συγκρίνουν το πλήθος των στοιχείων απείρων συνόλων. Ένα επιπλέον σημείο είναι η
μελέτη του πως οι μαθητές αντιλαμβάνονται διαισθητικά την διαφορά πληθικότητας
μεταξύ αριθμήσιμων και υπεραριθμήσιμων συνόλων. Ένα κατάλληλα σχεδιασμένο
ερωτηματολόγιο δόθηκε σε οχτώ (8) μαθητές της Γ' Λυκείου και ακολούθησαν
συνεντεύξεις ανά ομάδα μαθητών. Στην συνέχεια έγινε ποιοτική ανάλυση των
δεδομένων. Από την ποιοτική ανάλυση των δεδομένων οι αντιλήψεις των μαθητών
σχετικά με την έννοια του απείρου κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις κατηγορίες
αντιλήψεων τη διαδικαστική, τη τοπολογική και τη πνευματική ενώ τα κριτήρια
σύγκρισης της πληθικότητας απειροσυνόλων που χρησιμοποίησαν οι μαθητές
διακρίθηκαν σε τέσσερις κατηγορίες το κριτήριο μέρος-όλο, το μοναδικό κριτήριο
απείρου, οι άπειρες ποσότητες είναι αδύνατο να συγκριθούν και το 1-1 κριτήριο.
Λέξεις-κλειδιά:
Άπειρο, Σύνολο, Σύγκριση, Αντίληψη, Πληθικότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
28
Αριθμός σελίδων:
131