Αντιλήψεις των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την έννοια του συνόλου

Διπλωματική Εργασία uoadl:1316228 184 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-06-16
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Βλάχος Ιωάννης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θεοδόσιος Ζαχαριάδης Καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την έννοια του συνόλου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Students' of secondary education perceptions about the concept of set.
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία εξετάζει τις παρανοήσεις των μαθητών της δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης αναφορικά με την έννοια σύνολο. Η βιβλιογραφία αναδεικνύει
δυσκολίες ακόμη καιυποψήφιων εκπαιδευτικών όταν η θεωρία συνόλων είναι το
αντικείμενο μελέτης. Η μέθοδος της έρευνας επισκόπησης επιλέχθηκε για την
εξυπηρέτηση των ερευνητικών σκοπών.Συγκεκριμένα, μελετώνταιοι αντιλήψεις που
σχηματίζουν οι μαθητές Λυκείου για την έννοια σύνολο και τον αντίστοιχο ορισμό
της, καθώς καιοι παρανοήσεις των μαθητών σχετικά με τις ιδιότητες των συνόλων.
Ένα κατάλληλα σχεδιασμένο ερωτηματολόγιο δόθηκε σε 138 μαθητές της Α΄ και Β΄
Λυκείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναλύθηκαν με χρήση του λογισμικού IBM
SPSS Statistics 20. Από την ανάλυση αναδείχθηκαν 15 διακεκριμένες παρανοήσεις,
καθώς και η υιοθέτηση του μοντέλου της ομάδας από τους περισσότερους μαθητές.
Λέξεις-κλειδιά:
Θεωρία συνόλων, Παρανοήσεις, Αντιλήψεις, Εικόνα έννοιας, Συλλογή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
31
Αριθμός σελίδων:
89