Διδασκαλία και μάθηση της κυρτότητας συνάρτησης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:1316799 151 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2016-10-20
Έτος εκπόνησης:
2016
Συγγραφέας:
Μποχώτης Αθανάσιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θεοδόσιος Ζαχαριάδης Καθηγητής (Επιβλέπων), Δέσποινα Πόταρη Καθηγήτρια, Γεώργιος Ψυχάρης Επίκ. Καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διδασκαλία και μάθηση της κυρτότητας συνάρτησης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Teaching and learning of function convexity in secondary education
Περίληψη:
Η έννοια της κυρτότητας χρησιμοποιείται ευρέως όχι μόνο σε πολλούς τομείς των
μαθηματικών αλλά και σε άλλες θετικές επιστήμες. Παρόλο που είναι μια βασική
έννοια, ο ρόλος της είναι υποβαθμισμένος. Περνά σχεδόν απαρατήρητη από τους
μαθητές της Γ΄ Λυκείου, γιατί κατά τη διδασκαλία της ακολουθούνται διαδικασίες
όμοιες με αυτές που ακολουθήθηκαν σε προηγούμενη παράγραφο του σχολικού βιβλίου
κατά τη διδασκαλία της μονοτονίας.
Στην έρευνα αυτή εξετάστηκε ο βαθμός κατανόησης της έννοιας της κυρτότητας από
τους μαθητές της Γ΄Λυκείου.
Έλαβαν μέρος 112 μαθητές της Γ΄Λυκείου από 7 Λύκεια του νομού Αττικής.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σύμφωνα με στατιστική ανάλυση που έγινε, με τη χρήση της
μεθόδου της Ανάλυσης Άδηλων Κλάσεων ( Latent Class Analysis ), σε 4 κλάσεις
ανάλογα με τις απαντήσεις που έδωσαν. Έγινε, επίσης, παραγοντική ανάλυση στις
ερωτήσεις του ερωτηματολογίου και προέκυψαν τρεις παράγοντες. Με κριτήριο η
κάθε ερώτηση να έχει απαντηθεί τουλάχιστον από το 50% των μαθητών και να έχουν
απαντηθεί το λιγότερο οι μισές ερωτήσεις του κάθε παράγοντα, παρατηρήθηκε μια
κλιμάκωση των σωστών απαντήσεων από τη μία κλάση στην επόμενη. Επιπλέον, έγινε
σε μια ομάδα επτά μαθητών μια διδασκαλία βασισμένη στο γεωμετρικό ορισμό της
έννοιας της κυρτότητας. Δόθηκε και σε αυτούς να συμπληρώσουν το ίδιο
ερωτηματολόγιο και στη συνέχεια έγινε έλεγχος των αποτελεσμάτων του κάθε
μαθητή. Διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές αυτοί έδωσαν απαντήσεις που ικανοποιούσαν
τουλάχιστον τους δύο από τους τρεις παραπάνω παράγοντες.
Λέξεις-κλειδιά:
Κυρτότητα, Παραγοντική Ανάλυση, Ανάλυση Άδηλων Κλάσεων
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
54
Αριθμός σελίδων:
126