Η κατανόηση της έννοιας της μεταβλητής, του αγνώστου και της παραμέτρου από μαθητές της γ΄ γυμνασίου

Διπλωματική Εργασία uoadl:1317764 196 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-10-01
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Βαμβακούσης Σωφρόνης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δέσποινα Πόταρη Αναπλ. Καθηγήτρια
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η κατανόηση της έννοιας της μεταβλητής, του αγνώστου και της παραμέτρου από μαθητές της γ΄ γυμνασίου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Understanding of the concept of variable, unknown and parameter by students in the third grade of high school
Περίληψη:
Στην εργασία μας επιχειρείται η μελέτη του επιπέδου κατανόησης των εννοιών της
μεταβλητής, του αγνώστου και της παραμέτρου από μαθητές της Γ΄ γυμνασίου. Για
τον σκοπό της έρευνας κατασκευάστηκαν ερωτηματολόγια και δόθηκαν στους μαθητές
που συμμετείχαν στην έρευνα, είναι μαθητές ενός Γυμνασίου της Ανατολικής
Αττικής. Η διδασκαλία του μαθήματος διεξάγονταν σύμφωνα με το Επίσημο
Αναλυτικό Πρόγραμμα και τα σχολικά εγχειρίδια.Κρίθηκε σκόπιμο κάποιοι μαθητές
να δώσουν συνεντεύξεις για να διευκρινιστούν κάποιες ασάφειες καθώς και κάποιοι
άλλοι, που οι απαντήσεις τους στα ερωτηματολόγια παρουσίαζαν ερευνητικό
ενδιαφέρον, να ερωτηθούν περαιτέρω οιι απαντήσεις των μαθητών και οι
συνεντεύξεις τους αποτέλεσαν το υλικό επεξεργασίας και εξαγωγής συμπερασμάτων.
Από απαντήσεις των μαθητών γραπτές ή προφορικές εξήχθησαν μάλλον αρνητικά
συμπεράσματα όσον αφορά στην κατανόηση εκ μέρους των μαθητών των εννοιών της
μεταβλητής, του αγνώστου και της παραμέτρου.Οι μαθητές δυσκολεύονται να
μεταφράσουν από τη φυσική γλώσσα στην αλγεβρική, να σχηματίσουν τις εξισώσεις,
τις ανισώσεις ή τα συστήματα που προκύπτουν από προβλήματα.Οι μαθητές επιλύουν
τις εξισώσεις ακολουθώντας οδηγίες και αλγορίθμους που διατυπώνονται στα βιβλία
ή από καθηγητές.
Στο τέλος της εργασίας διατυπώνονται με λεπτομέρειες τα συμπεράσματα όσον αφορά
στους μαθητές και προτάσεις-απόψεις διδασκαλίας όσον αφορά στους καθηγητές.
Λέξεις-κλειδιά:
Μεταβλητή, Παράμετρος, Πρόβλημα, ;Άγνωστος, Αλγεβρική σκέψη
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
46
Αριθμός σελίδων:
73