Η νοηματοδότηση του Θεμελιώδους Θεωρήματος Ολοκληρωτικού Λογισμού από φοιτητές Μαθηματικού Τμήματος με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων

Διπλωματική Εργασία uoadl:1317819 181 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-07-30
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Αποστολάκη Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λέκτορας Γεώργιος Ψυχάρης (επιβλέπων), Καθηγήτρια Έλενα Ναρδή, Καθηγητής Θεοδόσιος Ζαχαριάδης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η νοηματοδότηση του Θεμελιώδους Θεωρήματος Ολοκληρωτικού Λογισμού από φοιτητές Μαθηματικού Τμήματος με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Undergradutae students' construction of meanings for the Fundamental Theorem of Calculus, using technology tools
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία αφορά σε ένα ανεξάρτητο διδακτικό πείραμα με πέντε
προπτυχιακούς φοιτητές μαθηματικού τμήματος σχετικά με τη νοηματοδότηση του
Θεμελιώδους Θεωρήματος Ολοκληρωτικού Λογισμού, χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά
εργαλεία GeoGebra. Το πείραμα χωρίστηκε σε τέσσερεις φάσεις, εκ των οποίων η
πρώτη ήταν εισαγωγική, η δεύτερη αφορούσε στην έννοια του ρυθμού μεταβολής, η
τρίτη στην ολοκλήρωση και η τέταρτη στο Θεώρημα. Για κάθε φάση σχεδιάστηκαν
δραστηριότητες με και χωρίς τη χρήση του λογισμικού. Εξετάζουμε τη
νοηματοδότηση στο Θεώρημα και στις επιμέρους έννοιες που σχετίζονται με αυτό,
με βάση την επικοινωνιογνωστική προσέγγιση, τις νοητικές εικόνες των φοιτητών
και τις τοπικές αφαιρέσεις που κάνουν κατά την εμπλοκή τους με τις
δραστηριότητες. Η ανάλυση των δεδομένων βασίζεται στην επιλογή κρίσιμων
συμβάντων. Τα αποτελέσματα επικεντρώνονται στις δυσκολίες των φοιτητών στη
νοηματοδότηση του Θεωρήματος. Αυτές, σχετίζονται με ασθενείς νοηματοδοτήσεις
στις έννοιες: του ρυθμού μεταβολής, του ορίου, της συναρτησιακής συμμεταβολής
και της πολλαπλασιαστικής κατασκευής ποσοτήτων και έρχονται σε συμφωνία με
προϋπάρχουσες έρευνες.
Λέξεις-κλειδιά:
Θεμελιώδες Θεώρημα Ολοκληρωτικού Λογισμού, Ρυθμός μεταβολής, Επικοινωνιογνωστική προσέγγιση, GeoGebra
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
64
Αριθμός σελίδων:
VI,83