Μελέτη της αγοράς των Εικονικών Παρόχων Κινητής Τηλεφωνίας και εισαγωγή τους στην LTE αρχιτεκτονική

Διπλωματική Εργασία uoadl:1318535 166 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ηλεκτρονική και Ραδιοηλεκτρολογία (Ρ/Η, με πρόσθετη εξειδίκευση στις Τηλεπικοινωνίες και στην επεξεργασία και διοίκηση της Πληροφορίας)
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-09-22
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Ανέστος Ιωάννης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δημήτριος Βαρουτάς Επίκ. Καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μελέτη της αγοράς των Εικονικών Παρόχων Κινητής Τηλεφωνίας και εισαγωγή τους στην LTE αρχιτεκτονική
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μελέτη της αγοράς των Εικονικών Παρόχων Κινητής Τηλεφωνίας και εισαγωγή τους στην LTE αρχιτεκτονική
Περίληψη:
Η αγορά των κινητών τηλεπικοινωνιών κυριαρχείται από τους παρόχους κινητής
τηλεφωνίας (MNOs), οι οποίοι έχουν αγοράσει το απαραίτητο ραδιοφάσμα και
διαθέτουν τα αντίστοιχα προϊόντα και υπηρεσίες. Μια εναλλακτική λύση αποτελούν
οι εικονικοί πάροχοι κινητής τηλεφωνίας (MVNOs) οι οποίοι διαθέτουν τις δικές
τους υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και προσπαθούν να σταθεροποιήσουν τη θέση
τους και να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους.
Υπάρχουν διάφορες κατηγοριοποιήσεις και επιχειρηματικά μοντέλα των εικονικών
παρόχων κινητής τηλεφωνίας. Στην πρώτη περίπτωση, αυτά προκύπτουν από το βαθμό
ανεξαρτησίας/διείσδυσης που έχουν στην αλυσίδα αξιών της κινητής τηλεφωνίας,
επομένως μπορούμε να διακρίνουμε από μια επιχείρηση που απλά δανείζει την
επωνυμία της (Μεταπωλητής), μέχρι να έχει όλη την απαραίτητη υποστηρικτή δομή
καθώς και τα δικά της στοιχεία δικτύου πυρήνα (Full MVNO). Η άλλη κατηγορία
έχει να κάνει με τον τομέα που δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις που θέλουν να
γίνουν εικονικοί πάροχοι (π.χ. λιανικής πώλησης). Επίσης γίνεται αναφορά στα
θετικά που μπορούν να προσφέρουν οι εικονικοί πάροχοι στους παρόχους που τους
φιλοξενούν καθώς και πότε είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή εισόδου στην αγορά,
γιατί δεν είναι λίγες οι αποτυχημένες προσπάθειες όπως μας δείχνουν τα ιστορικά
στοιχεία. Εστιάζοντας στην ευρωπαϊκή αγορά, θα παρατηρήσει κανείς μια σταδιακή
αύξηση στα μερίδια αγοράς των εικονικών παρόχων κινητής τηλεφωνίας, τόσο σε
κέρδη όσο και σε ποσοστά συνδρομητών. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν
χώρες όπως η Γερμανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία για τις οποίες
γίνεται μια αναλυτική παρουσίαση. Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί η Ελλάδα στην
οποία οι εικονικοί πάροχοι δεν έχουν αναπτυχθεί στο βαθμό που θα περίμενε
κανείς.
Η LTE αρχιτεκτονική αρχίζει να εφαρμόζεται ευρέως τα τελευταία χρόνια από τους
παρόχους ανά τον κόσμο, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους MVNOs για ανάπτυξη
καινούργιων προϊόντων και υπηρεσιών. Επιπλέον λύνει και διάφορα προβλήματα της
υπάρχουσας υποδομής χαρίζοντας επιπλέον βαθμούς ελευθερίας και ανάπτυξης στους
εικονικούς παρόχους. Τέλος μελετάται η περίπτωση του Full MVNO με LTE
αρχιτεκτονική στη Ελλάδα.
Λέξεις-κλειδιά:
Εικονικός πάροχος κινητής τηλεφωνίας, Πάροχος κινητής τηλεφωνίας, Παράγοντας διευκόλυνσης εικονικού δικτύου κινητής τηλεφωνίας, Εξελιγμένο δίκτυο πυρήνα μεταφοράς πακέτων, Δίκτυο μακροχρόνιας εξέλιξης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
6,7,86,87,88
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
29
Αριθμός σελίδων:
91
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.

document.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.