Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των ΜαθηματικώνΒιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2012-06-20
Συγγραφέας:
Μιχαλοπούλου Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κυνηγός Χρόνης Καθηγ. (Επιβλέπων) ,Πόταρη Δέσποινα Αναπλ. Καθηγ.,Ζαχαριάδης Θεοδόσιος Καθηγ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τρόποι με τους οποίους η εικασία μπορεί να οδηγήσει στην απόδειξη μέσω εργαλείων δυναμικού χειρισμού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι, αφενός, να διερευνήσει και να αναπτύξει
τους τρόπους παραγωγής εικασιών , εμπλέκοντας τους συμμετέχοντες σε μια σειρά
από πραγματικές γεωμετρικές καταστάσεις με βάση τις δυνατότητες λογισμικού
δυναμικής γεωμετρίας (Sketchpad). Αφετέρου, να διαπιστωθεί αν και με ποιο τρόπο
οι εικασίες αυτές οδηγούν στην αναγκαιότητα κατασκευής της απόδειξης και αν
τελικά, αυτή η προσέγγιση μάθησης συμβάλει στη βελτίωση της στάσης των μαθητών
απέναντι στην γεωμετρία και ειδικότερα στη γεωμετρική απόδειξη.
Στην εργασία τρεις πρωτοετείς φοιτητές μαθηματικού τμήματος και δεκάξι
μαθητές της πρώτης τάξης λυκείου συμμετέχουν σε δύο διαφορετικές δραστηριότητες
τύπου «ανοικτό πρόβλημα».
Ο στόχος της κάθε δραστηριότητας εστιάζει στη διαδικασία : δράση-εικασία –
υπόθεση –απόδειξη/διάψευση, ως μια εναλλακτική προσέγγιση στην εισαγωγή των
μαθητών στη γεωμετρική θεωρία και στη γεωμετρική σκέψη.
Οι μαθητές πειραματίζονται, εξερευνούν μεταβάλλουν διδακτικά σχεδιασμένα
γεωμετρικά σχήματα δυναμικά και παρατηρούν τι μεταβάλλεται και τι μένει
σταθερό, διατυπώνουν, ανασκευάζουν και επαναδιατυπώνουν εικασίες.
Λέξεις-κλειδιά:
Δυναμικό περιβάλλον, Ανοικτό πρόβλημα, Σύρσιμο, Εικασία, Απόδειξη
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4-8
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
71