Αναπλαισιώνοντας υποστηρικτικά τη διδασκαλία της Θεματογραφίας στο Λύκειο με όρους Πολυτροπικότητας. Ένα πολυτροπικό εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία του Αδίδακτου Κειμένου.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1327687 681 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-02-08
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Γιαννοπούλου Χριστίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Ζωή Φουντοπούλου, Καθηγήτρια Φ.Π.Ψ., Ε.Κ.Π.Α.
Αθανάσιος Μιχάλης, Επίκουρος Καθηγητής Φ.Π.Ψ., Ε.Κ.Π.Α.
Μαρία Μαμούρα, Εντεταλμένη Διδάσκουσα Φ.Π.Ψ., Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αναπλαισιώνοντας υποστηρικτικά τη διδασκαλία της Θεματογραφίας στο Λύκειο με όρους Πολυτροπικότητας. Ένα πολυτροπικό εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία του Αδίδακτου Κειμένου.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αναπλαισιώνοντας υποστηρικτικά τη διδασκαλία της Θεματογραφίας στο Λύκειο με όρους Πολυτροπικότητας. Ένα πολυτροπικό εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία του Αδίδακτου Κειμένου.
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να διαμορφώσει ένα διαφορετικό πλαίσιο διδασκαλίας για τη Θεματογραφία, ένα διδακτικό αντικείμενο που χαρακτηρίζεται από ισχυρή διδακτική παράδοση, καθώς και τυπολατρική και φορμαλιστική διδακτική μεθοδολογία. Αντλώντας στοιχεία από τις θεωρίες της υποστηρικτικής διδασκαλίας και της πολυτροπικότητας, διαμορφώθηκε από τη γράφουσα ένα εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία της Θεματογραφίας που αποσκοπεί στην καλλιέργεια δεξιοτήτων προσπέλασης αρχαιοελληνικών κειμένων στους μαθητές, προσφέροντας εναύσματα για να προσεγγίζουν τα κείμενα διερευνητικά, προκειμένου να κατανοούν το περιεχόμενό τους και να το αποδίδουν σε δόκιμα νέα ελληνικά. Το εν λόγω εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο απέχει μορφικά και επιστημολογικά από τις παραδοσιακές θεματογραφίες, στοχεύει επίσης στην ουσιαστική αξιοποίηση της πρότερης γνώσης, αλλά και στην επικοινωνία με τη μορφή της ελληνικής γλώσσας η οποία διατηρεί ακόμα τη ζωντάνια της προφορικότητας. Επιδιώκεται, λοιπόν, η συγκρότηση ενός γνωστικού υποβάθρου που θα ενισχύσει τους μαθητές ως αναγνώστες της αρχαίας ελληνικής γραμματείας. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, προτείνονται δραστηριότητες διερευνητικού τύπου που εστιάζουν σε καίρια σημεία των κειμένων, αλλά και σε σημεία που εμφανίζουν διακειμενικότητα, ώστε αφενός οι μαθητές να κατανοήσουν πληρέστερα το περιεχόμενο των συγκεκριμένων κειμένων και αφετέρου να διαμορφώσουν ένα γνωστικό υπόβαθρο για τον αρχαίο ελληνικό κόσμο, μέσα από την ταυτόχρονη καλλιέργεια μεταγνωστικών δεξιοτήτων.
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Διδασκαλία
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτικό Υλικό, Θεματογραφία, Πολυτροπικότητα, Υποστήριξη
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
65
Αριθμός σελίδων:
111
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Γιαννοπούλου_Χριστίνα_Διπλωματική_Εργασία.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.