Η μεταπολεμική τρομοκρατία στον κινηματογράφο: οι περιπτώσεις της Ιταλίας, της Γερμανίας και της Βόρειου Ιρλανδίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:1327741 624 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ευρωπαϊκή ιστορία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-02-12
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Διαμάντης Δημήτρης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ράπτης Κωνσταντίνος, Αναπληρωτής Καθηγητής Νεώτερης Ευρωπαϊκής Ιστορίας στο τμήμα Ιστορίας- Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών
Γαγανάκης Κώστας, Αναπληρωτής καθηγητής Νεότερης Ευρωπαϊκής Ιστορίας στο τμήμα Ιστορίας- Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών
Χατζηβασιλείου Ευάνθης, Αναπληρωτής καθηγητής, Ιστορία του Μεταπολεµικού Κόσµου στο τμήμα Ιστορίας- Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η μεταπολεμική τρομοκρατία στον κινηματογράφο: οι περιπτώσεις της Ιταλίας, της Γερμανίας και της Βόρειου Ιρλανδίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η μεταπολεμική τρομοκρατία στον κινηματογράφο: οι περιπτώσεις της Ιταλίας, της Γερμανίας και της Βόρειου Ιρλανδίας
Περίληψη:
Η διπλωματική μου εργασία έχει τίτλο «Η μεταπολεμική τρομοκρατία στον κινηματογράφο: οι περιπτώσεις της Ιταλίας, της Γερμανίας και της Βόρειου Ιρλανδίας». Το βασικό ερώτημα το οποίο τίθεται στην διπλωματική εργασία είναι εάν και κατά πόσο ο κινηματογράφος είναι σε θέση να αποτελέσει μια αξιόπιστη μαρτυρία- πηγή για έναν ιστορικό για την ανασύνθεση του παρελθόντος. Το ερώτημα αυτό θα απαντηθεί βάζοντας στο κέντρο της έρευνας το φαινόμενο της τρομοκρατίας και τον τρόπο με τον οποίο αποτυπώθηκε στο κινηματογράφο, πιο συγκεκριμένα θα εξεταστούν οι περιπτώσεις της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Μεγάλης Βρετανίας/ Ιρλανδίας κατά την διάρκεια των δεκαετιών του 60’ και του 70’, στις οποίες άνθησε το φαινόμενο της τρομοκρατίας. Γι’αυτό τον λόγο η διπλωματική θα κινηθεί σε δυο άξονες. Ο ένας άξονας είναι η σύνδεση της ιστορίας με τον κινηματογράφο, αναλύοντας τις αδυναμίες του που παρουσιάζει ο κινηματογράφος στην προσπάθεια του να αποτυπώσει τα ιστορικά γεγονότα με όσο τον δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια. Ο άλλος άξονας είναι το ζήτημα της τρομοκρατίας και οι παράγοντες οι οποίοι οδήγησαν στην άνθηση της τρομοκρατίας σε αυτές τις τρεις χώρες και τις διαφοροποιήσεις που γνώρισε το φαινόμενο της τρομοκρατίας σε αυτές τις τρεις χώρες. Βασικό αντικείμενο της μελέτης είναι οι ταινίες, οι οποίες γυριστήκαν σε αυτές τις χώρες και είχαν ως κύρια θεματική τους το ζήτημα της τρομοκρατίας και γνώρισαν επιτυχία, χωρίς να είναι απαραίτητη η συγχρονία της δημιουργίας της ταινίας με τα γεγονότα τα οποία αφηγείται.
Έτσι στην εισαγωγή της διπλωματικής εργασίας τίθεται το βασικό ερώτημα το οποίο απασχόλησε την παρούσα μελέτη εάν ο κινηματόγραφος είναι σε θέση να αποτελέσει ιστορική μαρτυρία του φαινόμενου της τρομοκρατίας. Επίσης αναλύονται τα θεωρητικά εργαλεία και η μεθοδολογία τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την εξέταση του ζητήματος που πραγματεύεται η μελέτη.
Στο πρώτο κεφάλαιο εξετάζεται το φαινόμενο της τρομοκρατίας στην Γερμανία και το πολιτικό κλίμα που επικράτησε στην κοινωνία της Γερμανίας μετά την επιχείρηση του Mogadishu όπως αυτό απεικονίστηκε από τον γερμανικό κινηματογράφο.
Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζεται η τρομοκρατία στην Μεγάλη Βρετανία/ Ιρλανδία και η σύνδεση της με το ιρλανδικό ζήτημα μέσα από το βλέμμα βρετανών και ιρλανδών σκηνοθετών.
Στο τρίτο κεφάλαιο εξετάζεται η περίπτωση της τρομοκρατίας στην Ιταλία όπως αυτή παρουσιάστηκε από τον ιταλικό κινηματογράφο. Το βασικό γεγονός που απασχόλησε τον ιταλικό κινηματογράφο ήταν η απαγωγή του Aldo Moro από τις Ερυθρές Ταξιαρχίες.
Στο τελευταίο μέρος της μελέτης περιλαμβάνονται τα συμπεράσματα τα οποία εξήχθησαν από την εξέταση του φαινόμενου της τρομοκρατίας και την απεικόνιση του στον κινηματογράφο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ιστορία
Λέξεις-κλειδιά:
Κινηματογράφος, Τρομοκρατία, Μεταπολεμική περίοδος
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
455
Αριθμός σελίδων:
109
ΜΔΕ- Διαμάντης Δημήτρης.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο