Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και διευθυντών σχολικών μονάδων για τη διαχείριση του φαινομένου των συγκρούσεων εκ μέρους των διευθυντών δια της επικοινωνίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:1449667 661 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Επιστημών της Αγωγής
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-04-05
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Τσομώκου Κατερίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Φασούλης, Ομότιμος Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α
Χαράλαμπος Μπαμπούνης, Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α
Θωμάς Μπαμπάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και διευθυντών σχολικών μονάδων για τη διαχείριση του φαινομένου των συγκρούσεων εκ μέρους των διευθυντών δια της επικοινωνίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και διευθυντών σχολικών μονάδων για τη διαχείριση του φαινομένου των συγκρούσεων εκ μέρους των διευθυντών δια της επικοινωνίας
Περίληψη:
Στον εκπαιδευτικό οργανισμό, όπως και σε κάθε οργανισμό οι συγκρούσεις είναι συχνό φαινόμενο. Οι μορφές της σύγκρουσης ποικίλουν ανάλογα με την περίσταση, όπως και ο βαθμός εκδήλωσής της. Τα αίτια πρόκλησης της σύγκρουσης είναι σχεδόν κοινά για όλα τα συγκρουόμενα μέλη. Οι εκπαιδευτικοί δυσχεραίνονται να λύσουν τις μεταξύ τους συγκρούσεις και συχνά καταφεύγουν στη συμβολή του Διευθυντή. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας ο ίδιος είναι απόλυτα ευχαριστημένος από τη παροχή έργου του. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεωρεί ότι το έργο του χρήζει βελτίωσης. Οι επιπτώσεις των συγκρούσεων άλλοτε αποβαίνουν θετικές, άλλοτε αρνητικές. Το ζητούμενο για την ομαλή λειτουργία κάθε οργανισμού, αναμένοντας βέλτιστο αποτέλεσμα, είναι η οριστική επίλυσή τους με ειρηνικό τρόπο. Η χρήση αποτελεσματικής επικοινωνίας από τη πλευρά της Διεύθυνσης συμβάλλει σε αυτό. Η επικοινωνία αποτελεί σύνθετο φαινόμενο και διακρίνεται σε διάφορες μορφές. Ο συνδυασμός αυτών είναι απαραίτητος για την καλύτερη αντιμετώπιση των συγκρούσεων. Υπάρχουν διάφορες τεχνικές διαχείρισης συγκρούσεων. Με τη βοήθεια της επικοινωνίας, οι τεχνικές αυτές μπορούν να εφαρμοστούν συμβάλλοντας στην προσωρινή ή μη αντιμετώπιση κάθε είδους προβλήματος. Έτσι, η αποτελεσματική επικοινωνία αποτελεί αρωγό στην επίλυση συγκρούσεων, ενώ οι εποικοδομητικές συγκρούσεις με τη σειρά τους προάγουν αυτή. Αντίθετα, οι αναποτελεσματικές συγκρούσεις, που δεν επιδέχονται συνήθως ειρηνικές-επικοινωνιακές διαδικασίες διαχείρισης, παρεμποδίζουν αυτή. Η εποικοδομητική επίλυση των συγκρούσεων συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού. Το επικοινωνιακό έργο του Διευθυντή σχολικής μονάδας ως προς την επίλυση τους είναι ικανοποιητικό σε μικρό βαθμό.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γενικά έργα
Λέξεις-κλειδιά:
επικοινωνία, συγκρούσεις, σχολικό περιβάλλον, διευθυντής σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικός, αντιμετώπιση συγκρούσεων, αντιλήψεις εκπαιδευτικών και διευθυντών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
138
Αριθμός σελίδων:
227
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

διπλωματική εργασία_2017.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.