Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Διδακτική ΓλώσσαςΒιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-22
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Επιβλέπουσα: Ευγενία Μαγουλά, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Συνεπιβλέπων: Αθανάσιος Νάκας, Ομότιμος Καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Συνεπιβλέπουσα: Αναστασία Χριστοφίδου, Ερευνήτρια Α΄, Ακαδημία Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η έννοια του εγγραμματισμού στο μάθημα της Ιστορίας. Κειμενογλωσσολογικές παρατηρήσεις στο σχολικό βιβλίο της Στ' δημοτικού.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η έννοια του εγγραμματισμού στο μάθημα της Ιστορίας. Κειμενογλωσσολογικές παρατηρήσεις στο σχολικό βιβλίο της Στ' δημοτικού.
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η γλωσσική μελέτη των αφηγηματικών κειμένων του σχολικού εγχειριδίου Ιστορίας της Στ΄ δημοτικού με βασικούς άξονες διερεύνησης τη γλωσσική συνοχή και τη νοηματική συνεκτικότητα. Συγκεκριμένα, διερευνώνται κειμενογλωσσολογικά χαρακτηριστικά που ενδεχομένως δημιουργούν προβλήματα στην κατανόηση των αφηγηματικών κειμένων της Ιστορίας ως κειμένων και όχι ως ιστορικών γεγονότων. Επιπλέον, παρουσιάζονται πλευρές της έννοιας του εγγραμματισμού, ο οποίος έγκειται στην ικανότητα των μαθητ-ών/ριών να κατανοούν και να χειρίζονται αποτελεσματικά το λόγο στην καθημερινή τους ζωή. Τέλος, πρόκειται για μια διαθεματική μελέτη που συνδυάζει το μάθημα της Ιστορίας με το μάθημα της Γλώσσας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλωσσολογία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά:
εγγραμματισμός, λόγος, αφηγηματικά κείμενα, γλωσσικά στοιχεία, σχολικό βιβλίο Ιστορίας, Στ΄ δημοτικού, διαθεματικότητα.
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
51
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
ΝΙΠΠΗ.pdf
10 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.