Επαγγελματική Ταυτότητα και Εργασιακή Παρακίνηση σε Μαθητές της Γ΄ Λυκείου στην Ελλάδα. Μία πρώτη διερεύνηση

Διπλωματική Εργασία uoadl:1708411 926 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-07-06
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Τσουμάνης Παναγιώτης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΔΙΑΚΟΓΙΩΡΓΗ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ, ΕΠΙΚΟΥΡΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΑΚΑΚΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Επαγγελματική Ταυτότητα και Εργασιακή Παρακίνηση σε Μαθητές της Γ΄ Λυκείου στην Ελλάδα. Μία πρώτη διερεύνηση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Επαγγελματική Ταυτότητα και Εργασιακή Παρακίνηση σε Μαθητές της Γ΄ Λυκείου στην Ελλάδα. Μία πρώτη διερεύνηση
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα έθεσε ως κεντρικούς της στόχους τη διερεύνηση των μεταβλητών της επαγγελματικής ταυτότητας (vocational identity) και της εργασιακής παρακίνησης (work motivation) σε δείγμα μαθητών της Γ΄ Λυκείου στην Ελλάδα. Ειδικότερα, στην έρευνα: α) αξιολογήθηκαν τα ψυχομετρικά χαρακτηριστικά της κλίμακας επαγγελματικής ταυτότητας VISA (Porfeli, Bora,Vondracek & Weingoldet, 2011), β) διερευνήθηκαν οι τρεις διαστάσεις της επαγγελματικής ταυτότητας στους μαθητές και γ) αξιολογήθηκε το είδος της σχέσης που υπάρχει μεταξύ επαγγελματικής ταυτότητας και εργασιακής παρακίνησης στους μαθητές του δείγματος. Η επαγγελματική ταυτότητα εξετάστηκε με βάση το μοντέλο των Porfeli, et al. (2011) και η εργασιακή παρακίνηση μέσω της Self-Determination Theory (SDT) (Deci & Ryan, 1985a ; Deci, & Ryan, 2000) και του εργαλείου Multidimensional Work Motivation Scale-MWMS (Gagné et al., 2014). Οι κλίμακες προσαρμόστηκαν στα χαρακτηριστικά του δείγματος της παρούσας έρευνας.
Δεδομένου ότι δεν υπήρχε προγενέστερη δημοσιευμένη εργασία που να διερευνά το συγκεκριμένο θέμα στον Ελλαδικό χώρο, τα αποτελέσματα αξιολογήθηκαν σε σχέση με το ιδιαίτερο περιβαλλοντικό πλαίσιο της Ελλάδας και τις συνθήκες της κοινωνικο-οικονομικής κρίσης αλλά και το ηλικιακό επίπεδο του δείγματος. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η κλίμακα VISA παρουσιάζει ικανοποιητική αξιοπιστία ως προς τις τρεις διαστάσεις της ενώ το μοτίβο ενδο-συσχετίσεων των υποκλιμάκων της είναι συμβατό με αυτό που εμφανίζεται στη διεθνή βιβλιογραφία. Αντιθέτως, τα επίπεδα των μέσων όρων των μαθητών ως προς τις τρεις διαστάσεις της ταυτότητας παρουσίασαν ένα μοτίβο που θα χαρακτηριζόταν αντίστροφο από αυτό που εμφανίζεται στη διεθνή βιβλιογραφία. Αυτό το εύρημα ερμηνεύτηκε υπό το φως των ιδιαίτερων κοινωνικο-οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στην Ελλάδα εδώ και αρκετά χρόνια. Τέλος, βρέθηκε στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ των μεταβλητών της επαγγελματικής ταυτότητας και της εργασιακής παρακίνησης με τις διαστάσεις της εργασιακής παρακίνησης να προβλέπουν σημαντικά τις δύο από τις τρεις διαστάσεις της επαγγελματικής ταυτότητας και συγκεκριμένα την επαγγελματική δέσμευση και την επαγγελματική αναθεώρηση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις Κλειδιά: Επαγγελματική Ταυτότητα, , Διαστάσεις Επαγγελματικής Ταυτότητας, Τύποι Επαγγελματικής Ταυτότητας, Εργασιακή Παρακίνηση, Συνεχές της Παρακίνησης, Self Determination Theory
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
109
Αριθμός σελίδων:
104
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία Τσουμάνης Παναγιώτης.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.