Διαφορές Συναισθηματικής Νοημοσύνης μεταξύ φοιτητών/τριών φυσικής αγωγής ατομικών και ομαδικών αθλημάτων

Πτυχιακή Εργασία uoadl:1720814 582 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-07-21
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
ΧΑΣΑΠΙΔΟΥ ΗΛΙΑΝΑ
ΤΣΑΜΟΥΡΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κατερίνα Ζουνχία, Καθηγήτρια, ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαφορές Συναισθηματικής Νοημοσύνης μεταξύ φοιτητών/τριών φυσικής αγωγής ατομικών και ομαδικών αθλημάτων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαφορές Συναισθηματικής Νοημοσύνης μεταξύ φοιτητών/τριών φυσικής αγωγής ατομικών και ομαδικών αθλημάτων
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετασθούν οι πιθανές διαφορές της συναισθηματικής νοημοσύνης φοιτητών/τριών Σχολών Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού (ΣΕΦΑΑ) που ασχολούνται με ατομικά ή ομαδικά αθλήματα. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 180 φοιτητές/τριες (Μ=22.3, SD=1.95 έτη), 100 άνδρες και 80 γυναίκες από τη ΣΕΦΑΑ του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στους συμμετέχοντες χορηγήθηκε η κλίμακα “Emotional Intelligence Scale” (EIS), η οποίο σχεδιάστηκε από τους Schutte et al. (1998). Η Κλίμακα Συναισθηματικής Νοημοσύνης (EIS) περιλαμβάνει πέντε παράγοντες: Αναγνώριση συναισθημάτων άλλων, Αναγνώριση συναισθημάτων μου, Ρύθμιση διάθεσης, Κοινωνική ικανότητα, Διαχείριση συναισθημάτων, και αποτελείται από 19 ερωτήσεις τύπου Likert. Κάθε ερώτηση του ερωτηματολογίου είχε 5 επιλογές, με βαθμολογία από το 0 (δεν ισχύει καθόλου) ως το 4 (πολύ). Για τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι περιγραφικής στατιστικής (μέσος όρος και τυπική απόκλιση) και μέθοδοι επαγωγικής στατιστικής (t-test) για την διερεύνηση των διαφορών μεταξύ των ομάδων (είδος αθλήματος και φύλο). Τα αποτελέσματα δεν έδειξαν στατιστικά σημαντική διαφορά ούτε ως προς το είδος του αθλήματος (t=-.164, p=.870) ούτε ως προς το φύλο (t=-1.298, p=.196). Φάνηκε δηλαδή ότι η συμμετοχή του φοιτητών/τριων Φυσικής Αγωγής σε ατομικό ή ομαδικό άθλημα δεν διαφοροποιεί τη Συναισθηματική τους Νοημοσύνη (ως προς κάποιο παράγοντα ή συνολικά). Επίσης δεν βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς κάποιον παράγοντα της Συναισθηματικής Νοημοσύνης αλλά ούτε και συνολικά, μεταξύ των φοιτητών και φοιτητριών Φ.Α. Προτείνεται να πραγματοποιηθούν έρευνες σε μεγάλα και αντιπροσωπευτικά δείγματα ώστε να
αποσαφηνιστεί ο ρόλος και η συμβολή της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στο πεδίο της Φυσικής Αγωγής & του Αθλητισμού γενικότερα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Αθλητική ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
συναισθηματική νοημοσύνη, φοιτητές-φοιτήτριες, ομαδικά/ατομικά αθλήματα, προπτυχιακή εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
49
Αριθμός σελίδων:
41
ΤΣΑΜΟΥΡΑ-ΧΑΣΑΠΙΔΟΥ ΠΕΡΓΑΜΟΣ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο