Η Θεωρία του Γνωστικού Φορτίου στη Διδασκαλία των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο

Διπλωματική Εργασία uoadl:1981883 423 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-10-08
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Σάλτα Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πέτρος Ρούσσος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σπύρος Τάνταρος, Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αικατερίνη Γκαρή, Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Θεωρία του Γνωστικού Φορτίου στη Διδασκαλία των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Θεωρία του Γνωστικού Φορτίου στη Διδασκαλία των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο
Περίληψη:
Στην παρούσα μελέτη εξετάζεται η συμβολή των επιλυμένων παραδειγμάτων, μιας πειραματικά ελεγμένης μεθόδου της θεωρίας του γνωστικού φορτίου, στην ενίσχυση της επίδοσης των μαθητών του δημοτικού σχολείου στο μάθημα των μαθηματικών. Με βάση την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας αναμενόταν ότι οι μαθητές της πειραματικής ομάδας θα είχαν υψηλότερη επίδοση σε ένα κριτήριο αξιολόγησης σε σχέση με τους μαθητές της ομάδας ελέγχου. Το δείγμα της έρευνας αποτελούσαν 40 μαθητές ενός δημοτικού σχολείου της Ραφήνας του νομού Αττικής. Στους συμμετέχοντες πραγματοποιήθηκε μια διδασκαλία, που διαφοροποιούνταν ανάλογα την ομάδα, ώστε να ακολουθεί τις μεθόδους της θεωρίας του γνωστικού φορτίου ή όχι, και στη συνέχεια χορηγήθηκε ένα κριτήριο αξιολόγησης για τον έλεγχο της επίδοσης. Τα αποτελέσματα των επαγωγικών στατιστικών αναλύσεων έδειξαν πως όντως οι μαθητές της πειραματικής ομάδας είχαν στατιστικά σημαντικά καλύτερη επίδοση από τους μαθητές της ομάδας ελέγχου. Το εύρημα αυτό συζητείται σε συνάρτηση με την ξενόγλωσση βιβλιογραφία ερευνών πάνω στα επιλυμένα παραδείγματα και τη θεωρία του γνωστικού φορτίου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
μαθηματικά, επιλυμένα παραδείγματα, θεωρία του γνωστικού φορτίου
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
53
Αριθμός σελίδων:
76
Thesis_Salta_Maria.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο