Εκπαίδευση και αισθητική εμπειρία: κριτήρια επιλογής εικαστικών και λογοτεχνικών έργων τέχνης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2285346 774 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Εκπαίδευση Ενηλίκων - Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση - Δια βίου Μάθηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-22
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Παπαδοπούλου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κόκκος Αλέξης, Καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο
Βρεττός Ιωάννης, Καθηγητής ΠΤΔΕ Αθηνών
Θωμάς Μπαμπάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής ΠΤΔΕ Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εκπαίδευση και αισθητική εμπειρία: κριτήρια επιλογής εικαστικών και λογοτεχνικών έργων τέχνης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εκπαίδευση και αισθητική εμπειρία: κριτήρια επιλογής εικαστικών και λογοτεχνικών έργων τέχνης
Περίληψη:
Η παρούσα διατριβή έχει ως αντικείμενο τη μελέτη και τον προσδιορισμό κριτηρίων επιλογής εικαστικών και λογοτεχνικών έργων τέχνης κατάλληλων για την αξιοποίησή τους στο πλαίσιο της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία» του Α. Κόκκου. Παράλληλα, στοχεύει στη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτών ενηλίκων, οι οποίοι εργάζονται σε Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, σε θέματα σχετικά με την αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαιδευτική διεργασία. Τέλος, διερευνάται αν οι εκπαιδευτές εφαρμόζουν κάποια συγκεκριμένη μέθοδο κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.
Το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας εμπεριέχει τις απόψεις σημαντικών και αξιόλογων θεωρητικών, στοχαστών και εκπαιδευτών ενηλίκων για την αξιοποίηση της «σπουδαίας» τέχνης στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η επαφή με την τέχνη προάγει την καλλιέργεια της δημιουργικότητας του ανθρώπου, αλλά και την ανάπτυξη του κριτικού στοχασμού του αποσκοπώντας στον μετασχηματισμό δυσλειτουργικών και στερεοτυπικών αντιλήψεών του. Από την εν λόγω βιβλιογραφική έρευνα προκύπτει η ανάγκη αξιοποίησης υψηλής στάθμης έργων τέχνης στην εκπαίδευση, καθώς η αποτελεσματικότητα της μεθόδου του Α. Κόκκου οφείλεται στην επαφή του δέκτη με την ποιοτική τέχνη. Για το λόγο αυτό, λαμβάνοντας υπόψη το στοιχείο της υποκειμενικότητας των εκπαιδευτών ενηλίκων στην επιλογή κατάλληλων έργων, κρίθηκε αναγκαίος ο προσδιορισμός και η διασαφήνιση συγκεκριμένων κριτηρίων επιλογής έργων τέχνης.
Κλείνοντας, από τα πορίσματα της έρευνας που διεξήχθη σε δείγμα εκπαιδευτών ενηλίκων, διαπιστώθηκε η ανάγκη για επιμόρφωση τους σε θέματα σχετικά με την αξιοποίηση της σπουδαίας τέχνης στο διδακτικό πλαίσιο. Επιπλέον, επιβεβαιώθηκε πως οι εκπαιδευτές χρήζουν συμπληρωματικής εκπαίδευσης για την εφαρμογή μιας εξειδικευμένης μεθόδου, η οποία στηρίζεται στην τέχνη. Τέλος, θεωρείται απαραίτητη η εξοικείωση με τα κατάλληλα κριτήρια για την επιλογή έργων τέχνης στην εκπαίδευση.
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση, σπουδαία τέχνη, κριτήρια, εικαστικά και λογοτεχνικά έργα τέχνης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
46
Αριθμός σελίδων:
144
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Εκπαίδευση & Αισθητική εμπειρία.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.