Υλοποίηση του εκπαιδευτικού σεναρίου «Ιουστινιάνειος Κώδικας» από μαθητές της Β΄ Γυμνασίου: Κατασκευή νοημάτων στην Ιστορία και ανάδειξη πτυχών συναισθηματικής νοημοσύνης μέσω της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2675915 434 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σύγχρονες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-03
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Χατζηγιαννάκη Αλίκη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χρόνης Κυνηγός, καθηγητής, Φ.Π.Ψ, ΕΚΠΑ
Νικολέτα Γιαννούτσου, μεταδιδακτορική ερευνήτρια, Φ.Π.Ψ, ΕΚΠΑ
Ζαχαρούλα Σμυρναίου, επίκουρη καθηγήτρια, Φ.Π.Ψ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Υλοποίηση του εκπαιδευτικού σεναρίου «Ιουστινιάνειος Κώδικας» από μαθητές της Β΄ Γυμνασίου: Κατασκευή νοημάτων στην Ιστορία και ανάδειξη πτυχών συναισθηματικής νοημοσύνης μέσω της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Υλοποίηση του εκπαιδευτικού σεναρίου «Ιουστινιάνειος Κώδικας» από μαθητές της Β΄ Γυμνασίου: Κατασκευή νοημάτων στην Ιστορία και ανάδειξη πτυχών συναισθηματικής νοημοσύνης μέσω της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών
Περίληψη:
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, αποτελεί η έρευνα που διεξήχθη με την εθελοντική συμμετοχή τεσσάρων μαθητών της Β Γυμνασίου στην εφαρμογή του εκπαιδευτικού σεναρίου «Ιουστινιάνειος Κώδικας» που σχεδίασε η ερευνήτρια, οι οποίοι, αφού πρώτα πήραν μέρος σε μια δραστηριότητα επιχειρηματολογίας με τη μορφή debate σχετικά με την προσωπικότητα του βυζαντινού αυτοκράτορα Ιουστινιανού (6ος αι. μ.Χ.), στη συνέχεια έπαιξαν τα ιστορικά παιχνίδια «Εσωτερική Πολιτική του αυτοκράτορα» και «Εξωτερική Πολιτική του αυτοκράτορα». Στόχος της έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι διαδικασίες και οι παράγοντες μέσω των οποίων οι μαθητές κατασκευάζουν νοήματα για το μάθημα της Ιστορίας, αξιοποιώντας το υπολογιστικό περιβάλλον των παιχνιδιών, αλλά και να παρατηρηθούν οι πτυχές της Συναισθηματικές Νοημοσύνης που αναδύονται μέσα από τη συνεργασία τους στο πλαίσιο των παραπάνω δραστηριοτήτων.

Τα δεδομένα της έρευνας προέκυψαν μέσω της καταγραφής τόσο των διαλόγων των τεσσάρων μαθητών που συμμετείχαν σε αυτή όσο και των διαλόγων ανάμεσα στην ερευνήτρια και στους μαθητές στο πλαίσιο μιας ημιδομημένης συνέντευξης, ενώ η ανάλυσή τους πραγματοποιήθηκε μέσω της παρουσίασης επιλεγμένων επεισοδίων. Η ερευνητική μέθοδος που ακολουθήθηκε βασίστηκε στο πλαίσιο της Έρευνας Σχεδιασμού. Από την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας, προέκυψαν: α)στοιχεία δημιουργίας νοημάτων για την Ιστορία αλλά και β)στοιχεία ανάδειξης πτυχών Συναισθηματικής Νοημοσύνης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
συναισθηματική νοημοσύνη, κατασκευή νοημάτων, ψηφιακά παιχνίδια, συνεργασία, CSCL περιβάλλοντα μάθησης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
96
Αριθμός σελίδων:
155
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Χατζηγιαννάκη Σεπτ.2017.pdf
5 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.