Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση - μια πλευρά του αυτισμού που έχει παραμεληθεί: πιλοτική έρευνα για τη σεξουαλική εκπαίδευση ενός εφήβου με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (δαφ) και νοητική υστέρηση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2694439 1227 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-11
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Στάβερη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γενά Αγγελική, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής
Γαλάνης Πέτρος, Δρ. Ειδικής Αγωγής
Τσιρέμπολου Εριφύλλη, Δρ. Ψυχολογίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση - μια πλευρά του αυτισμού που έχει παραμεληθεί: πιλοτική έρευνα για τη σεξουαλική εκπαίδευση ενός εφήβου με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (δαφ) και νοητική υστέρηση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση - μια πλευρά του αυτισμού που έχει παραμεληθεί: πιλοτική έρευνα για τη σεξουαλική εκπαίδευση ενός εφήβου με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (δαφ) και νοητική υστέρηση
Περίληψη:
Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι μείζονος σημασίας για τα άτομα που εισέρχονται στην εφηβεία εφόσον η σεξουαλικότητα επηρεάζει σημαντικά τη σωματική, κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη. Η σεξουαλική αγωγή είναι μια πλευρά των ΔΑΦ και άλλων αναπτυξιακών διαταραχών που δεν έχει διερευνηθεί επαρκώς λόγω προκαταλήψεων σχετικά με τη σεξουαλικότητα των ατόμων αυτών. Σκοπός της παρούσας πιλοτικής έρευνας είναι η δημιουργία ενός προγράμματος σεξουαλικής παρέμβασης που απευθύνεται σε άρρενες έφηβους με ΔΑΦ οι οποίοι, αν και καταφεύγουν σε προσπάθειες αυτoικανοποίησης, δεν καταφέρνουν να ολοκληρώνουν τις προσπάθειες αυτές επιτυχώς. Ταυτόχρονα, θα διερευνηθεί η συσχέτιση της βελτιούμενης σεξουαλικής συμπεριφοράς με τον περιορισμό προβληματικών μορφών συμπεριφοράς. Για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της παρέμβασης χρησιμοποιείται ο πειραματικός σχεδιασμός πολλαπλών γραμμών βάσεων ανά κατηγορία αντιδράσεων. Ο συμμετέχων στην έρευνα είναι ένας έφηβος ηλικίας 15 ετών, με διάγνωση αυτισμού και νοητικής υστέρησης, καθώς και ο πατέρας του, ο οποίος θα εκπαιδευτεί για να διεξάγει με τον γιο του το τέταρτο σκέλος της παρέμβασης που αφορά την αυτοϊκανοποίηση. Τα άλλα τρία σκέλη αφορούν τους εξής τομείς: μέρη σώματος και εφηβικές αλλαγές, γνώσεις για την αποφυγή προβληματικής αυτοϊκανοποίησης, αρχές για αυνανισμό και επίτευξη αυτοϊκανοποίησης. Το υποκείμενο της έρευνας παρουσιάζει μια μορφή προβληματικής συμπεριφοράς, η οποία αναμένεται να εξαλειφθεί με την ολοκλήρωση της σεξουαλικής εκπαίδευσης. Η παρέμβαση είναι απολύτως εξατομικευμένη στις ανάγκες του συγκεκριμένου έφηβου και βασίζεται στις αρχές της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς. Μέσω αυτής της έρευνας η ερευνητική μας ομάδα επιδιώκει σε σύντομο χρονικό διάστημα τη δημιουργία ενός προγράμματος, όπου θα δοκιμαστεί σε μια νέα μελέτη και θα είναι προσβάσιμο σε όλους τους εφήβους - εντός ΔΑΦ ή όχι-, οι οποίοι μέσω της διδασκαλίας και της εκπαίδευσης θα είναι σε θέση να διαχειριστούν καταλλήλως τη σεξουαλικότητά τους, χωρίς να στιγματίζουν τον εαυτό τους ή τους άλλους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, Σεξουαλική Εκπαίδευση, Εφαρμοσμένη Ανάλυση της Συμπεριφοράς
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
134
Αριθμός σελίδων:
159
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Στάβερη Μαρία .pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.