Η Σχέση των Θετικών Συναισθημάτων και της Ψυχικής Ανθεκτικότητας των Εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2710211 729 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-19
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Μανδρώνη-Μίγγινα Βαρβάρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αδριανός Μουταβελής, Διδάκτωρ Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Σχέση των Θετικών Συναισθημάτων και της Ψυχικής Ανθεκτικότητας των Εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Σχέση των Θετικών Συναισθημάτων και της Ψυχικής Ανθεκτικότητας των Εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Περίληψη:
Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει τη σχέση ανάμεσα στα θετικά συναισθήματα που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί και τη ψυχική ανθεκτικότητα που επιδεικνύουν, καθώς και τα δύο αυτά στοιχεία συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη προσφορά τους στο εκπαιδευτικό έργο. Επιπλέον διερευνάται η επίδραση παραγόντων όπως το φύλο, η ηλικία, τα χρόνια υπηρεσίας, η εξειδίκευση και η βαθμίδα εκπαίδευσης. Χρησιμοποιήθηκε η Κλίμακα Ψυχικής Ανθεκτικότητας των Connor & Davidson (CD-RISC) και το τεστ των θετικών συναισθημάτων (DES.MOD). Δεδομένα συγκεντρώθηκαν από εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής σε δημόσια σχολεία του νομού Αττικής. Τα ευρήματα αναδεικνύουν τη συσχέτιση των θετικών συναισθημάτων με την ψυχική ανθεκτικότητα. Οι γυναίκες εκπαιδευτικοί εμφανίστηκαν με υψηλότερη ψυχική ανθεκτικότητα από τους άνδρες. Επιπλέον, η ηλικία εμφανίζεται να συνδέεται αρνητικά με το θετικό συναίσθημα. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στη γενική αγωγή εμφανίζουν υψηλότερο αρνητικό συναίσθημα σε σχέση με αυτούς της δευτεροβάθμιας ή της ειδικής αγωγής αντίστοιχα. Η μελέτη της βίωσης των θετικών συναισθημάτων και της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών θα συμβάλλει στον περαιτέρω σχεδιασμό και την εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης, προς όφελος των εκπαιδευτικών και των μαθητών τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
θετικά συναισθήματα, ψυχική ανθεκτικότητα, εκπαιδευτικοί
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
108
Αριθμός σελίδων:
102
ΜανδρώνηΜίγγιναΒ_Διπλωματική_2018.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο