Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότηταΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-21
Συγγραφέας:
Ζορμπά Διονυσία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αδριανός Μουταβελής, Διδάκτωρ Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Επιβλέπων)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση Αυτοεκτίμησης, Άγχους, Συμπτωμάτων Κατάθλιψης μαθητών Τμήματος Ένταξης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση Αυτοεκτίμησης, Άγχους, Συμπτωμάτων Κατάθλιψης μαθητών Τμήματος Ένταξης
Περίληψη:
Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι να μελετήσει τις διαστάσεις της αυτοεκτίμησης, του άγχους και της κατάθλιψης στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που φοιτούν στα τμήματα ένταξης. Κατά την έρευνα χορηγείται ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς σε 191 παιδιά εκ των οποίων τα 60 φοιτούν σε τμήμα ένταξης και 131 φοιτούν σε τυπικές τάξεις. Κατά την μελέτη πραγματοποιείται σύγκριση των τριών διαστάσεων. Συγκεκριμένα συγκρίνεται η αυτοεκτίμηση, το άγχος και η κατάθλιψη των παιδιών χωρίς μαθησιακές δυσκολίες σε σχέση με τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Από την σύγκριση προκύπτει ότι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν χαμηλότερη αυτοεκτίμηση, υψηλότερο άγχος και υψηλοτέρα επίπεδα κατάθλιψης σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά. Ακόμα παρουσιάζεται αρνητική συνάφεια ανάμεσα στις μεταβλητές της αυτοεκτίμησης και του άγχους, ανάμεσα στην αυτοεκτίμηση και την κατάθλιψη και θετική συνάφεια ανάμεσα στο άγχος και στην κατάθλιψη. Τέλος ο παράγοντας του φύλου φαίνεται να μην σχετίζεται με την αυτοεκτίμηση, το άγχος και την κατάθλιψη στα παιδιά.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
μαθησιακές δυσκολίες, τμήμα ένταξης, αυτοεκτίμηση, άγχος, κατάθλιψη
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
173