Η εκπαίδευση ενηλίκων στα Σ.Δ.Ε. καταστημάτων κράτησης: Σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης με στόχο την ενδυνάμωση των φυλακισμένων.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2716845 611 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Εκπαίδευση Ενηλίκων - Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση - Δια βίου Μάθηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-24
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Νικολαράκη Καλλιόπη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Βρεττός, Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. ΕΚΠΑ
Θωμάς Μπαμπάλης, Αναπληρωτής καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. ΕΚΠΑ
Βασίλειος Πανταζής, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η εκπαίδευση ενηλίκων στα Σ.Δ.Ε. καταστημάτων κράτησης: Σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης με στόχο την ενδυνάμωση των φυλακισμένων.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η εκπαίδευση ενηλίκων στα Σ.Δ.Ε. καταστημάτων κράτησης: Σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης με στόχο την ενδυνάμωση των φυλακισμένων.
Περίληψη:
Δεδομένης της κοινωνικής προόδου, κρίνεται απαραίτητη η απαλλαγή της κοινωνίας από κάθε τάση περιθωριοποίησης που δύναται να εμποδίσει την ανάπτυξη και την αρμονία σε αυτή. Η μέριμνα λοιπόν για την προστασία των ευπαθών κοινωνικών ομάδων αποτελεί επιτακτική ανάγκη στην κοινωνία του σήμερα. Η παρούσα εργασία φέρει ως γενικό θέμα την αναμορφωτική εκπαίδευση, και συγκεκριμένα κάθε εκπαιδευτική διαδικασία που λειτουργεί στο πλαίσιο των καταστημάτων κράτησης, σημειώνοντας το σκοπό και τους στόχους της. Επιπλέον, εξετάζεται η αποτελεσματικότητα της, αναφορικά με τα άτομα τα οποία εμπλέκονται σε αυτή. Μέσω της μελέτης ποικίλων διεθνών ερευνών, που έχουν υλοποιηθεί τον τελευταίο αιώνα, αναδύεται η ανάγκη για την πραγματοποίηση μιας εκπαίδευσης, η οποία θα στοχεύει στην ομαλή κοινωνική επανένταξη του φυλακισμένου. Ο στόχος αυτός, σύμφωνα με πολλούς επιστήμονες, χρήζει ενδυνάμωσης του έγκλειστου εκπαιδευομένου, προκειμένου να αποκτήσει τη δύναμη, τον αυτοέλεγχο αλλά και την αυτοπεποίθηση να διεκδικήσει μια εκ νέου θέση στην κοινωνία. Η εκπαίδευση που προτείνεται κατά την παρούσα μελέτη αφορά στο σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης σε φυλακές, το οποίο περιλαμβάνει θεωρίες που μεριμνούν για το μετασχηματισμό και την ενδυνάμωση του ατόμου. Ειδικότερα, επιχειρείται ο σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού προγράμματος με τον παραπάνω σκοπό, βασισμένο στη θεωρία της εκπαίδευσης ενηλίκων και ειδικότερα στη μετασχηματίζουσα μάθηση. Το πρόγραμμα είναι οργανωμένο έτσι ώστε να επιδιώκεται η αλλαγή των απόψεων που αποτελούν τροχοπέδη για τη συνέχιση της ζωής του ατόμου μετά την αποφυλάκιση. Η εν λόγω ανάγκη αναδύθηκε εξαιτίας της έλλειψης τέτοιων προγραμμάτων στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με την παρατήρηση μιας μη επιτυχημένης ενσωμάτωσης των φυλακισμένων στην κοινωνία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
αναμορφωτική εκπαίδευση, κοινωνική επανένταξη, ενδυνάμωση, μετασχηματίζουσα μάθηση, εκπαιδευτικό πρόγραμμα, εκπαίδευση ενηλίκων
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
174
Αριθμός σελίδων:
263
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΛΛΙΑ ΤΕΛΙΚΟ.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.