Διερεύνηση των σχέσεων της γονικότητας με την ακαδημαϊκή αυτορρύθμιση και τα κίνητρα

Διπλωματική Εργασία uoadl:2771719 565 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-15
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Πατσιαλού Άννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
1. Σπυρίδων Τάνταρος, Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (επόπτης)
2. Παναγιώτα Δημητροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Κρήτης
3. Διαμάντω Φιλιππάτου, Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση των σχέσεων της γονικότητας με την ακαδημαϊκή αυτορρύθμιση και τα κίνητρα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση των σχέσεων της γονικότητας με την ακαδημαϊκή αυτορρύθμιση και τα κίνητρα
Περίληψη:
Προηγούμενες έρευνες που αφορούν τη γονικότητα, ανέδειξαν τη συμβολή της θετικής συμπεριφοράς των γονέων στην ανάπτυξη της ακαδημαϊκής αυτορρύθμισης και των κινήτρων. Ως έννοια, η ακαδημαϊκή αυτορρύθμιση αναφέρεται στη μετατροπή των νοητικών δεξιοτήτων σε ακαδημαϊκές, ενώ τα κίνητρα χωρίζονται σε εξωτερικά και σε εσωτερικά. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της σχέσης της γονικότητας με την ακαδημαϊκή αυτορρύθμιση και τα κίνητρα. Στην έρευνα συμμετείχαν 202 μαθητές που φοιτούσαν στη Β’ Γυμνασίου και στη Β’ Λυκείου σε τέσσερα διαφορετικά σχολεία της Κεφαλονιάς. Χορηγήθηκαν τρία εργαλεία, ένα για τη μέτρηση της γονικής συμπεριφοράς (Parental Behaviour), ένα για την μέτρηση της ακαδημαϊκής αυτορρύθμισης (Ακαδημαϊκή αυτορρύθμιση των μαθητών – SRQ-A) και ένα για τη μέτρηση των κινήτρων (Ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης κινήτρων για σχολική μάθηση). Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν τις προηγούμενες έρευνες και την υπάρχουσα γνώση για τη θετική συσχέτιση των υποστηρικτικών γονικών πρακτικών, της αυτοπροσδιοριζόμενης ρύθμισης και των εσωτερικών κινήτρων. Οι έφηβοι που αναφέρουν ότι λαμβάνουν ζεστασιά από τους γονείς τους, αναμένεται να χρησιμοποιούν και τρόπους με τους οποίους ρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους. Στα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, παρατηρούνται διαφορές στους μέσους όρους ανάμεσα στους μαθητές των δύο τάξεων και μεταξύ των δύο φύλων. Σε κάθε περίπτωση, οι χαμηλοί μέσοι όροι που παρατηρούνται αναδεικνύουν την ανάγκη για περαιτέρω έρευνες στον ελληνικό πληθυσμό καθώς την εφαρμογή προγραμμάτων με σκοπό την ενίσχυση της ακαδημαϊκής αυτορρύθμισης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Γονικότητα, ακαδημαϊκή αυτορρύθμιση, κίνητρα, έφηβοι, Ελλάδα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
65
Αριθμός σελίδων:
80
ΠατσιαλούΆννα_Διπλωματική.pdf (680 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο