Διεθνής Διακυβέρνηση και Εκπαίδευση: Ο αντίκτυπος ενός διεθνούς προγράμματος πολιτιστικών και εκπαιδευτικών ανταλλαγών και ο ρόλος του στην διαμόρφωση μιας παγκόσμιας εκπαιδευτικής κουλτούρας - Η περίπτωση του Ιδρύματος Fulbright

Διπλωματική Εργασία uoadl:2775376 343 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική, Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-25
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Γιαννακοπούλου Αλεξία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Ρουσάκης, Eπίκουρος Καθηγητής, ΠΕΣ - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Κωνσταντίνος Φασούλης, Ομότιμος Καθηγητής ΠΤΔΕ - ΕΚΠΑ
Θωμάς Μπάμπαλης, Αναπληρωτής Καθηγητής ΠΤΔΕ - ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διεθνής Διακυβέρνηση και Εκπαίδευση: Ο αντίκτυπος ενός διεθνούς προγράμματος πολιτιστικών και εκπαιδευτικών ανταλλαγών και ο ρόλος του στην διαμόρφωση μιας παγκόσμιας εκπαιδευτικής κουλτούρας - Η περίπτωση του Ιδρύματος Fulbright
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διεθνής Διακυβέρνηση και Εκπαίδευση: Ο αντίκτυπος ενός διεθνούς προγράμματος πολιτιστικών και εκπαιδευτικών ανταλλαγών και ο ρόλος του στη διαμόρφωση μιας παγκόσμιας εκπαιδευτικής κουλτούρας - Η περίπτωση του Ιδρύματος Fulbright
Περίληψη:
Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να αποτυπώσει τον αντίκτυπο ενός διεθνούς προγράμματος εκπαιδευτικών και πολιτισμικών ανταλλαγών και τον ρόλο του στην διαμόρφωση μιας παγκόσμιας εκπαιδευτικής κουλτούρας υπό το φως θεωριών διεθνούς διακυβέρνησης και διεθνοποίησης της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα η παρούσα μελέτη ερευνά τον αντίκτυπο του προγράμματος “SUSI for secondary school educators and scholars”, που προσφέρεται στο πλαίσιο των υποτροφιών του Ιδρύματος Fulbright, με σκοπό να αξιολογήσει την επιρροή της εμπειρίας αυτής σε τοπικό, εθνικό και υπερεθνικό επίπεδο. Στην έρευνα συμμετείχαν 38 υποτρόφοι Fulbright από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στο πλαίσιο της έρευνας αποτυπώθηκαν οι σημαντικότερες επιδράσεις που έχει το πρόγραμμα τόσο στην προσωπική και επαγγελματική τους ζωή όσο και στη διεθνή τους οπτική και αντίληψη των νέων εκπαιδευτικών επιταγών. Η συλλογή των στοιχείων έγινε με ένα ερωτηματολόγιο και συνεντεύξεις. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το πρόγραμμα SUSI είχε πολύ θετική απήχηση. Όλοι οι συμμετέχοντες, μηδενός εξαιρουμένου, αξιολόγησαν πολύ θετικά τις επιπτώσεις που είχε η εμπειρία SUSI στην επαγγελματική και προσωπική τους ζωή. Επιπλέον η ποιοτική ανάλυση των εμπειρικών στοιχείων έδειξε ότι το πρόγραμμα αυτό έχει μια δυναμική που συνεχίζεται και μετά την ανταλλαγή αφού οι απόφοιτοι του προγράμματος Fulbright, ως κοινωνικοί δρώντες, διακινούν διαρκώς ιδέες, γνώσεις και δράσεις, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στις τοπικές ανθρώπινες κοινωνίες και τις εκπαιδευτικές κοινότητες στις οποίες ζουν.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
διεθνής διακυβέρνηση, παγκόσμια εκπαιδευτική κουλτούρα, ήπια εξουσία, δημόσια διπλωματία, Ίδρυμα Fulbright, εκπαιδευτικές ανταλλαγές
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
56
Αριθμός σελίδων:
140
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

GIANNAKOPOULOU_DISSERTATION.pdf
5 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.