Συμβολή προς μια θεωρία – Φιλοσοφία, Αισθητική και Ιστορία – της καλλιτεχνικής φωτογραφίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2776549 382 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών και της Τεχνολογίας
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-07-04
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Λιατσόπουλος Ηλίας
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπαλτάς Αριστείδης (Ομότιμος Καθηγητής)
Κουτούγκος Αριστοφάνης (Ομότιμος Καθηγητής)
Ρεντετζή Μαρία (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια-Επιβλέπουσα)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Συμβολή προς μια θεωρία – Φιλοσοφία, Αισθητική και Ιστορία – της καλλιτεχνικής φωτογραφίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Συμβολή προς μια θεωρία – Φιλοσοφία, Αισθητική και Ιστορία – της καλλιτεχνικής φωτογραφίας
Περίληψη:
Πώς η φωτογραφία, ως αντικείμενο, δύναται να κυκλοφορεί στο δημόσιο χώρο και πώς στον ιδιωτικό; Ποιοι είναι οι περιορισμοί και τα όρια σε όλο αυτό; Πώς μετασχηματίζεται η φυσικότητα και η υλικότητα του φωτογραφικού αντικειμένου σε νόημα; Και εν τέλει, μπορούμε να δώσουμε μια σαφή απάντηση στο ερώτημα που τίθεται ήδη από την εισαγωγή αυτής της εργασίας σε σχέση με το τι ακριβώς είναι αυτό που θεωρητικοποιούμε σε σχέση με τη φωτογραφία; Είναι η φωτογραφία ως αντικείμενο ή η ίδια η φωτογραφική διαδικασία; Ή ακόμα κι στο ερώτημα που θέτει ο Burgin «όμως τι είναι τελικά η φωτογραφία;». Στη «Συνοπτική Ιστορία της Φωτογραφίας» ο Benjamin καταφέρνει να δημιουργήσει ένα αξιόλογο και χρήσιμο μοντέλο, ενσωματώνοντας σε αυτό το ζήτημα της τεχνολογίας και εξερευνώντας τη σχέση και την αλληλεπίδρασή της με τις κοινωνικές, πολιτικές και ψυχολογικές παραμέτρους της εποχής, με απώτερο σκοπό να εμβαθύνει στην ανάλυσή του προσεγγίζοντας αρκετά από τα παραπάνω ερωτήματα. Η φωτογραφία προσεγγίζεται ως ένα αντικείμενο το οποίο όχι μόνο το βλέπουμε μόνο αλλά και το παρατηρούμε, το κοιτάζουμε προσεκτικά. Έτσι, σύμφωνα με τα παραπάνω και δεδομένης της όλο και συνεχώς αυξανόμενης εξουσίας και παρουσίας της ψηφιακής φωτογραφίας, αλλά και της εικόνας εν γένει, τα ερωτήματα τα οποία προαναφέρθηκαν και παρατέθηκαν σε αυτή την εργασία σχετικά με τη φωτογραφία και την υλικότητα της εικόνας γίνονται ακόμη πιο επιτακτικά, επείγοντα και παραγωγικά για διάλογο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Φωτογραφία, Συγκείμενο, Μέσο, Ανάφορο, Τέχνη, «Τρόποι του βλέπειν»
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
63
Αριθμός σελίδων:
197
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλ ΙΦΕΤ-κειμ για ΠΕΡΓΑΜΟΣ.pdf
5 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.