Επιχειρηματική Ηθική και Δεοντολογία. Διαχείριση Αλλαγής σε Επιχειρήσεις και οργανισμούς. Μελέτη Περίπτωσης : Το Αθωνικό Management

Διπλωματική Εργασία uoadl:2817078 671 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-11-03
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Καλύβα Ανδριανή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σαλμόν Ιωάννης, Επίκουρος Καθηγητής,Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Ψαρομήλιγκος Ιωάννης,Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Κυτάγιας Χρήστος, Καθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας,Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Επιχειρηματική Ηθική και Δεοντολογία. Διαχείριση Αλλαγής σε Επιχειρήσεις και οργανισμούς. Μελέτη Περίπτωσης : Το Αθωνικό Management
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Επιχειρηματική Ηθική και Δεοντολογία. Διαχείριση Αλλαγής σε Επιχειρήσεις και οργανισμούς. Μελέτη Περίπτωσης : Το Αθωνικό Μάνατζμεντ
Περίληψη:
Περίληψη

Οι επιπτώσεις της οικονομικής ύφεσης και των επερχόμενων δυσχερειών που βιώνουμε ως πολίτες αλλά και ως επαγγελματίες τα τελευταία χρόνια, έχουν αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα τους στην καθημερινότητα, στις αξίες, στις αρχές, στην κουλτούρα μας. Παράλληλα, οι οργανισμοί που δραστηριοποιούνται, χάρη στη δυναμική του ανθρώπινου παράγοντα και αποτελούν ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας, καλούνται να αναμετρηθούν σε μια άνιση μάχη με τη νέα πραγματικότητα, γεμάτη προκλήσεις, αλλαγές, ευκαιρίες. Συνεπώς, οι οργανισμοί στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά, εμφανίζονται ευέλικτοι, καινοτόμοι και ευπροσάρμοστοι στις επιταγές της νέας οικονομίας.
Όπως γίνεται αντιληπτό, το πολυσύνθετο και άκρως ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον, χρειάζεται να διαπνέεται από ηθική ακεραιότητα, διαφάνεια, ισονομία συμβαδίζοντας με διεθνή πρότυπα και κανόνες δεοντολογίας. Συνάμα, ο καταιγισμός των επιχειρηματικών σκανδάλων που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας, έχει εγείρει ποικίλα ερωτήματα, αναφορικά το ποιόν των επιχειρηματιών που χρειαζόμαστε ως κοινωνικό σύνολο.
Επίσης, σημαίνοντα ρόλο για την επίτευξη της επιχειρηματικής αριστείας, διαδραματίζει το κοινωνικό πρόσωπο των εταιρειών, μέσω της ευαισθητοποίησης και του σεβασμού που επιδεικνύουν απέναντι στο περιβάλλον και στο συνάνθρωπο. Όσες επιχειρήσεις λειτουργήσουν με αυτές τις αρχές θα οικοδομήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης, θα διασφαλίσουν την αφοσίωση των εσωτερικών και εξωτερικών πελατών τους και θα ενισχύσουν τη φήμη τους.
Σκοπό του παρόντος πονήματος αποτελεί η μελέτη των πεπραγμένων των επιχειρήσεων – οργανισμών, αναφορικά με την ύπαρξη ή μη ηθικής ακεραιότητας, επί τη βάσει του συνόλου των συναλλαγών τους, η διερεύνηση των σχέσεων αλληλεξάρτησης του εσωτερικού με το εξωτερικό περιβάλλον τους καθώς και οι πρακτικές που χρησιμοποιούνται για την υιοθέτηση και διαχείριση των αλλαγών, που αναπόφευκτα κάνουν την εμφάνισή τους, καθιστώντας διαρκώς μεταβαλλόμενο και ασταθές το πεδίο δράσης τους.
Παράλληλα κινούμενοι στον ίδιο άξονα, με στόχο να απαντηθούν τα προαναφερθέντα ερευνητικά ερωτήματα που αποτέλεσαν το έναυσμα της έρευνας για τη συγγραφή της παρούσας εργασίας, αξιοποιείται η γνώση που εκπηγάζει από την εφαρμογή του μοντέλου του Αθωνικού Management, με τη μορφή της μελέτης περίπτωσης, ώστε να προσεγγιστεί εναλλακτικά ο τρόπος θέασης του σύγχρονου επιχειρείν από την πλευρά του μοναστικού διοικείν.
Κλείνοντας, το πρωτότυπο αυτό μοντέλο διοίκησης, με συνεχή χιλιετή παρουσία στο Άγιο Όρος, επιλέχθηκε να μελετηθεί ως υπόδειγμα, διότι προσεγγίζει τα πάντα με γνώμονα τον άνθρωπο και λόγω αυτού, έχει αρχίσει να κατακτά τον επιχειρηματικό κόσμο και όπως διαφαίνεται από τα πρώτα στάδια εφαρμογής του, δύναται να προαγάγει το ευ επιχειρείν και να επαναπροσδιορίσει τα όρια της προσωπικής και συναλλακτικής ηθικής των ατόμων που εργάζονται ως υψηλόβαθμα διευθυντικά στελέχη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
επιχείρηση, οργανισμός, ανθρώπινο κεφάλαιο, διευθυντικά στελέχη, γραφειοκρατία, ηθική, επιχειρηματική ηθική δεοντολογία, εταιρική κοινωνική ευθύνη, ηθικά διλήμματα, ηθικές επιλογές, επιχειρηματικά σκάνδαλα, οργανωσιακή κουλτούρα, οργανωσιακή αλλαγή, διαχείριση αλλαγής, είδη αλλαγής, αντίσταση στην αλλαγή, Αθωνικό Μάνατζμεντ, μοναστικός βίος
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
57
Αριθμός σελίδων:
97
Final Dissertation 2018_ΑΝΔΡΙΑΝΗ ΚΑΛΥΒΑ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο