Οι Παιδαγωγικές Αντιλήψεις του Λέοντος Τολστόι και η Πρόσληψή τους στην Ελλάδα (1910-1920)

Διπλωματική Εργασία uoadl:2817096 99 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ανάγνωση, Φιλαναγνωσία και εκπαιδευτικό υλικό
Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-11-06
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Κρανά Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεωργία (Τζίνα) Καλογήρου, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Γαλανάκη Ευαγγελία, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι Παιδαγωγικές Αντιλήψεις του Λέοντος Τολστόι και η Πρόσληψή τους στην Ελλάδα (1910-1920)
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι Παιδαγωγικές Αντιλήψεις του Λέοντος Τολστόι και η Πρόσληψή τους στην Ελλάδα (1910-1920)
Περίληψη:
Στην ιστορία της λογοτεχνικής και φιλοσοφικής σκέψης ο Λέων Τολστόι άφησε το δικό του στίγμα. Αν και είναι περισσότερο γνωστός ως μυθιστοριογράφος, ασχολήθηκε επίσης συστηματικά με προβλήματα που εντάσσονται στη Φιλοσοφία, την Παιδαγωγική, τη Θρησκεία, την Ηθική κ.ά. Μετά την πνευματική κρίση, που οδήγησε στην αναθεώρηση των παλαιότερων αντιλήψεών του και την υιοθέτηση νέου συστήματος αξιών και νέας βιοθεωρίας, επικεντρώθηκε στην Παιδαγωγική Επιστήμη και μας κληροδότησε τις παιδαγωγικές του αντιλήψεις. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασης των παιδαγωγικών αντιλήψεων του Λέοντος Τολστόι στην Ελλάδα στην περίοδο 1910-1920. Κατά την περίοδο αυτή σημειώθηκε η πιο συστηματική προσπάθεια αναδιοργάνωσης και μεταρρύθμισης του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, στο πλαίσιο του γενικότερου προγράμματος αστικού εκσυγχρονισμού, που επιχείρησε η κυβέρνηση Ελ. Βενιζέλου. Η ίδρυση του Εκπαιδευτικού Ομίλου το 1910 (έτος θανάτου του Τολστόι) συνιστά το προφανέστερο τεκμήριο του ευρύτερου προβληματισμού που επικρατούσε στους κόλπους του ελληνικού πνευματικού κόσμου, αναφορικά με τα προβλήματα του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος και τον απαιτούμενο αναπροσανατολισμό του.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Λέων Τολστόι, μυθιστοριογράφος, παιδαγωγικές αντιλήψεις, σχολείο, εκπαίδευση, Κονδυλάκης, Γιάσναγια Πολιάνα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
45
Αριθμός σελίδων:
93

Παιδαγωγικές Αντιλήψεις του Τολστόι.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.