Η χρήση των βιβλίων Επαυξημένης Πραγματικότητας στην εκπαίδευση: Ανάπτυξη εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας βασισμένης στην εικόνα για το μάθημα της Ιστορίας της Δ΄τάξης "Η Ναυμαχία της Σαλαμίνας"

Διπλωματική Εργασία uoadl:2818874 436 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-11-07
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Γούλιου Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αναστασιάδης Παναγιώτης καθηγητής Πανεπιστήμιο Κρήτης
Βουδούρη Αγγελική καθηγήτρια ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Κουτρουμάνος Γεώργιος επικ. καθηγητής ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η χρήση των βιβλίων Επαυξημένης Πραγματικότητας στην εκπαίδευση: Ανάπτυξη εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας βασισμένης στην εικόνα για το μάθημα της Ιστορίας της Δ΄τάξης "Η Ναυμαχία της Σαλαμίνας"
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η χρήση των βιβλίων Επαυξημένης Πραγματικότητας στην εκπαίδευση: Ανάπτυξη εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας βασισμένης στην εικόνα για το μάθημα της Ιστορίας της Δ΄τάξης "Η Ναυμαχία της Σαλαμίνας"
Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια, η ευρεία χρήση και διάδοση του διαδικτύου και των smartphones προσφέρει τη δυνατότητα τους εκπαιδευτικούς να αξιοποιήσουν τη μάθηση με τέτοιου είδους συσκευές στην εκπαιδευτική διαδικασία, παρέχοντας ευκαιρίες υποστήριξης της μάθησης και βελτίωση της επιδόσης εντός και εκτός της σχολικής αίθουσας, καθώς περιλαμβάνει: 1) γεωχωρικές τεχνολογίες, 2) κινητή αναζήτηση, 3) χρήση της φωτογραφικής μηχανής για λήψη εικόνας και 4) κοινωνική δικτύωση. Αντίθετα, η γνώση που πραγματοποιείται μέσω της σταθερής μάθησης απαιτεί να παρουσιάζεται σ' ένα αυθεντικό πλαίσιο, σύμφωνα με το οποίο η γνώση δεν μπορεί να κατανοηθεί ανεξάρτητα από το περιεχόμενο της. Επομένως, με την κινητή μάθηση οι μαθητές μπορούν να αναλάβουν δραστηριότητες εκτός της σχολικής αίθουσας, γεγονός το οποίο δεν ήταν εφικτό παλαιότερα.
Η τεχνολογία Augmented Reality ή αλλιώς Επαυξημένη Πραγματικότητα είναι μια τεχνολογία, η οποία επιτρέπει με τη βοήθεια της κάμερας ενός κινητού τηλεφώνου ή ταμπλετ, τη ζωντανή προβολή ενός φυσικού περιβάλλοντος, του οποίου όμως η πραγματικότητα έχει επαυξηθεί με την προβολή πληροφοριών, εικόνων, ήχων, βίντεο ή χώρων σχεδιασμένων μέσα έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Οι προβολές δεδομένων είναι δυνατές είτε από τις οθόνες κινητών είτε από ειδικά γυαλιά προβολής Augmented Reality. Συγκεκριμένα, η Επαυξημένη Πραγματικότητα ανοίγει τον δρόμο σε έναν νέο τρόπο μάθησης μέσα από την παροχή γνώσεων και πληροφοριών σε οποιαδήποτε στιγμή και από οποιοδήποτε μέρος.
Η παρούσα εργασία μελετάει την αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συγκεκριμένα, δίνεται έμφαση στη χρήση Επαυξημένων βιβλίων και στην επίδρασή τους στη μάθηση, μέσα από τη σχεδίαση και ανάπτυξη μίας εφαρμογής κινητής επαυξημένης πραγματικότητας (Layar), η οποία επαυξάνει συγκεκριμένες σελίδες του σχολικού βιβλίου της ιστορίας της Δ΄τάξης δημοτικού με πολυμεσικό περιεχόμενο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Επαυξημένη Πραγματικότητα, Layar, Εκπαίδευση, Ιστορία, Ταμπλέτες.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
68
Αριθμός σελίδων:
87
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΓΟΥΛΙΟΥ ΕΛΕΝΗ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.