Employment status moderates the relationship between LinkedIn users’ personality and LinkedIn motives

Διπλωματική Εργασία uoadl:2819286 361 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Οικονομικά, Διοικητικά και Πληροφοριακά Συστήματα Επιχειρήσεων
Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-11-13
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Παπαδοπούλου Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπουραντά Νάνσυ ,Επίκουρος Καθηγήτρια ,Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, Πανεπιστήμιο Πατρών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Employment status moderates the relationship between LinkedIn users’ personality and LinkedIn motives
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η εργασιακή κατάσταση διαμορφώνει τη σχέση ανάμεσα στην προσωπικότητα των χρηστών του LinkedIn και στους λόγους χρήσης του μέσου αυτού
Περίληψη:
Το LinkedIn είναι μια από τις πλέον δημοφιλείς σελίδες κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούνται για επαγγελματικούς σκοπούς. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των λόγων για τους οποίους οι χρήστες του LinkedIn στην Ελλάδα χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Εξετάζεται επίσης η πιθανή συσχέτιση του χαρακτηριστικού γνωρίσματος προσωπικότητας «Locus of Control» (σημείο ελέγχου) και της χρήσης του LinkedIn, καθώς και ο ρόλος που παίζει η εργασιακή κατάσταση του χρήστη στη σχέση αυτή. Για τον σκοπό αυτό, διεξήχθη ηλεκτρονική έρευνα και συλλέχθηκαν 205 ερωτηματολόγια. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν δύο βασικούς λόγους για τους οποίους οι Έλληνες χρήστες προβαίνουν στην χρήση του συγκεκριμένου μέσου κοινωνικής δικτύωσης με τον πρώτο λόγο να αφορά στην «Αναζήτηση/εύρεση εργασίας» και τον δεύτερο στην «Επαγγελματική Δικτύωση». Επιπροσθέτως, η μέθοδος EFA εφαρμοζόμενη στο χαρακτηριστικό: «Σημείο ελέγχου», αποκάλυψε τους παράγοντες «Εσωτερικό Σημείο Ελέγχου» και «Εξωτερικό Σημείο Ελέγχου», με τους δύο αυτούς παράγοντες να έρχονται σε συμφωνία με τη σχετική βιβλιογραφία γύρω από το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό γνώρισμα της προσωπικότητας. Περαιτέρω ανάλυση με τη μέθοδο CFA επιβεβαίωσε τόσο τους λόγους χρήσης του LinkedIn όσο και τις δύο διαστάσεις του “Locus of Control” που αναγνωρίστηκαν στο προηγούμενο στάδιο. Στο αμέσως επόμενο στάδιο, η κατασκευή ενός μοντέλο SEM, αποκάλυψε μια ισχυρή συσχέτιση ανάμεσα στο Locus of Control και στους δύο λόγους χρήσης του LinkedIn. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του μοντέλου, άτομα με Εσωτερικό Σημείο Ελέγχου επιδεικνύουν μια ισχυρή και θετική σχέση ως προς τη χρήση του LinkedIn, ενώ τα άτομα με Εξωτερικό Σημείο Ελέγχου είναι συσχετισμένα αρνητικά. Τα ευρήματα αυτά εμφανίζουν επίσης διαφορές ανάλογα με την εργασιακή κατάσταση του ατόμου. Ενώ άτομα με Εσωτερικό Σημείο Ελέγχου και τα οποία εργάζονται φαίνεται να χρησιμοποιούν το LinkedIn περισσότερο για να συνδεθούν και να επικοινωνήσουν με το επαγγελματικό τους δίκτυο, άτομα Εσωτερικό Σημείο Ελέγχου αντίστοιχα, τα οποία όμως δεν εργάζονται, χρησιμοποιούν το LinkedIn περισσότερο για θέματα που σχετίζονται με αναζήτηση και εύρεση εργασίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
LinkedIn, Locus of Control, Exploratory Factor Analysis (EFA), Confirmatory Factor Analysis (CFA), Structural Equation modeling (SEM)
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
47
Αριθμός σελίδων:
38
Διπλωματική Εργασία_Παπαδοπούλου Αικατερίνη.pdf (957 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο