La neuropédagogie musicale en contexte FLE : Acquisition phonétique et orthoépique par une pédagogie de projet

Διπλωματική Εργασία uoadl:2819508 405 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών Πληθυσμών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-11-23
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
LEJOLY Thomas
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρίνα Βήχου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Αργυρώ Μουστάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Delphine GUEDAT-BITTIGHOFFER, Maitresse de conférence, Faculté des lettres, langues et sciences humaines, Université d'Angers
Πρωτότυπος Τίτλος:
La neuropédagogie musicale en contexte FLE : Acquisition phonétique et orthoépique par une pédagogie de projet
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλική
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η νευροπαιδαγωγική της μουσικής στην τάξη της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας: η ανάπτυξη της φωνητικής και της ανάγνωσης σε μια παιδαγωγική εργασία
Περίληψη:
Η διδασκαλία της μουσικής στην τάξη της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας συχνά περιορίζεται στην παρουσίαση της γαλλικής κουλτούρας και στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου, γεγονός που ευνοεί την ανάπτυξη της γραμματικής και του λεξιλογίου. Εντούτοις, η διδασκαλία της μουσικής κινητοποιεί γνωστικές λειτουργίες πιο πολύπλοκες από εκείνη της μνήμης. Από τη μεταγραφή των σημάτων μέσω των ακουστικών οδών, τη συναισθηματική εμπλοκή και την νοητική ανάπτυξη μέχρι την κινητοποίηση, η μουσική επιτρέπει στον μαθητή της ξένης γλώσσας την ανάπτυξη και την εξέλιξή του κατά τρόπο πιο ουσιαστικό. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, η έρευνα στις νευροεπιστήμες ανοίγει τον δρόμο σε νέες ανακαλύψεις και εφαρμογές που αφορούν στη σχέση μουσική-ξένη γλώσσα μέσα σε ένα φαντασιακό περιβάλλον. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης ερευνητικής εργασίας, θα εξετάσουμε την ανάπτυξη της φωνητικής και της ικανότητας ανάπτυξης μέσα από μια παιδαγωγική εργασία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Πολυπολιτισμική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
νευροπαιδαγωγική, μουσική, γαλλική ως ξένη γλώσσα, νευρογλωσσολογία, φωνητική, λεξιλόγιο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
67
Αριθμός σελίδων:
97
Mémoire M2 ELE [LEJOLY].pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 


Mémoire M2 ELE [LEJOLY].pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.