Γυναίκες πρόσφυγες και Υπηρεσίες Υγείας: Από την Ανάλυση Αναγκών στον σχεδιασμό διδακτικού υλικού για μαθήτριες της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2838437 537 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης / Ξένης Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-12-22
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Τρυφεροπούλου Αθηνά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Ιακώβου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Γεώργιος Μικρός, Καθηγητής, Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Ευάγγελος Ιντζίδης, ΕΔΙΠ, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Γυναίκες πρόσφυγες και Υπηρεσίες Υγείας: Από την Ανάλυση Αναγκών στον σχεδιασμό διδακτικού υλικού για μαθήτριες της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Γυναίκες πρόσφυγες και Υπηρεσίες Υγείας: Από την Ανάλυση Αναγκών στoν σχεδιασμό διδακτικού υλικού για μαθήτριες της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των επικοινωνιακών αναγκών των γυναικών προσφύγων στο πεδίο των υπηρεσιών υγείας και στην ανάδειξη τρόπων με τους οποίους τα δεδομένα αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν στον σχεδιασμό ενός γλωσσικού προγράμματος (syllabus) για την εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Η μελέτη ακολουθεί την προσέγγιση του Long (2005, 2015) για τον σχεδιασμό δραστηριοκεντρικών γλωσσικών προγραμμάτων (task-based syllabus) που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες συγκεκριμένων ομάδων μαθητριών/ τών, όπως αυτές αναδεικνύονται από την ανάλυση αναγκών και την ανάλυση μέσων. Η έρευνα βασίστηκε σε ποιοτικές μεθόδους συλλογής δεδομένων με εργαλεία την ημι-δομημένη συνέντευξη, την παρατήρηση πεδίου, την επισκόπηση επίσημων εγγράφων και την παρατήρηση τάξης. Κύριες πηγές πληροφόρησης αποτέλεσαν ιατρικό και μαιευτικό προσωπικό σε δημόσιες μονάδες υγείας, διερμηνείς και πρόσφυγες μαθήτριες της Ελληνικής ως Γ2. Η έρευνα οδήγησε στην περιγραφή των περισσότερο αναγκαίων «καθηκόντων» (tasks) που καλείται κανείς να φέρει εις πέρας όσον αφορά τον τομέα της υγείας, καθώς και σε μία σειρά από παραμέτρους που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τον σχεδιασμό «παιδαγωγικών καθηκόντων» (pedagodic tasks) για το συγκεκριμένο κοινό.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
ανάλυση αναγκών, πρόσφυγες, γυναίκες, υγεία, υπηρεσίες υγείας, γλωσσικό πρόγραμμα, δραστηριοκεντρική προσέγγιση, Γ2
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
30
Αριθμός σελίδων:
155
Tryferopoulou_A_2018_Diplomatiki_Parartima_PERGAMOS.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο