Προσωπικότητα και Σχολική Προσαρμογή Εφήβων: Μια διαχρονική Μελέτη

Διπλωματική Εργασία uoadl:2839774 435 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-01-18
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Πεταλιά Διονυσία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μόττη-Στεφανίδη Φρόσω, Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Τάνταρος Σπυρίδων, Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Παυλόπουλος Βασίλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Προσωπικότητα και Σχολική Προσαρμογή Εφήβων: Μια διαχρονική Μελέτη
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Προσωπικότητα και Σχολική Προσαρμογή Εφήβων: Μια διαχρονική Μελέτη
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετήσει τη σχέση μεταξύ της προσωπικότητας και της σχολικής προσαρμογής των νεαρών εφήβων. Συγκεκριμένα, μελετήθηκε η σχέση των Μεγάλων Πέντε Παραγόντων της προσωπικότητας (Costa & McCrae, 1992) με τα προβλήματα συμπεριφοράς και τη σχολική επίδοση των εφήβων, στο πλαίσιο της διαχρονικής έρευνας Αthena Studies of Resilient Adaptation (AStRA, Μόττη- Στεφανίδη, Masten, Asendorpf & Obradovic, 2013- 2015). Τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούσαν το εάν το φύλο, οι παράγοντες προσωπικότητας και η αλληλεπίδραση του φύλου με τους παράγοντες προσωπικότητας μπορούσαν να προβλέψουν τα προβλήματα συμπεριφοράς και τη σχολική επίδοση των μαθητών, συγχρονικά και διαχρονικά. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 231 εφήβους, οι οποίοι συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς των Asendorpf και Van Aken (2003) για τους Πέντε Μεγάλους Παράγοντες και το ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς των Goodman, Meltzer και Bailey (1998) για τις δυνατότητες και δυσκολίες της συμπεριφοράς. Παράλληλα, συγκεντρώθηκε ο μέσος όρος της βαθμολογίας των μαθητών, με στόχο τη μέτρηση της σχολικής επίδοσης. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το φύλο δεν προβλέπει τα προβλήματα συμπεριφοράς ούτε συγχρονικά ούτε διαχρονικά. Ωστόσο, προβλέπει τη σχολική επίδοση συγχρονικά, όχι όμως διαχρονικά. Οι παράγοντες προσωπικότητας δεν προβλέπουν τα προβλήματα συμπεριφοράς ούτε τη σχολική επίδοση, τόσο συγχρονικά όσο και διαχρονικά. Τέλος, οι αλληλεπιδράσεις του φύλου με τους παράγοντες προσωπικότητας δε μπορούν να προβλέψουν τη σχολική επίδοση ούτε συγχρονικά ούτε διαχρονικά. Όσον αφορά τα προβλήματα συμπεριφοράς, μόνο η αλληλεπίδραση του φύλου με τη διαθεσιμότητα σε εμπειρίες μπορεί να τα προβλέψει, συγχρονικά.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Προσωπικότητα, Πέντε Μεγάλοι Παράγοντες, προβλήματα συμπεριφοράς, σχολική επίδοση, σχολική προσαρμογή
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
80
Αριθμός σελίδων:
58
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματικη.pdf
906 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.