Η Χημεία του ενυδρείου μέσα από την ανάθεση σχεδίου εργασίας (πρότζεκτ) σε μαθητές Λυκείου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2843794 263 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της χημείας και νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-01-23
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Φιοράκη Βασιλεία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δασενάκης Εμμανουήλ
Καθηγητής
Τομέας Χημείας Περιβάλλοντος
Τμήμα Χημείας
Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Χημεία του ενυδρείου μέσα από την ανάθεση σχεδίου εργασίας (πρότζεκτ) σε μαθητές Λυκείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Χημεία του ενυδρείου μέσα από την ανάθεση σχεδίου εργασίας (πρότζεκτ) σε μαθητές Λυκείου
Περίληψη:
Αναζητώντας έναν αποτελεσματικό τρόπο για τη διδασκαλία ορισμένων ενοτήτων της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, χρησιμοποιήθηκε το ενυδρείο ως κατάλληλο όχημα για την εισαγωγή τους. Για την κάλυψη των παραπάνω θεμάτων προτείνεται η μέθοδος του σχεδίου εργασίας το οποίο πραγματοποιείται μέσα από το πρίσμα της διαθεματικότητας και δίνοντας επιπλέον και την περιβαλλοντική διάσταση του θέματος.
Στην παρούσα εργασία παρέχεται το υλικό για την διεκπαιραίωση ενός σχεδίου εργασίας που σχετίζεται με τη χημεία του νερού μέσα από τη μελέτη ενός ενυδρείου. Η διδακτική πρόταση αναφέρεται στο μάθημα του Αναλυτικού Προγράμματος: «Ερευνητική Εργασία-project» και σκοπό έχει να επιτευχθεί αποσαφήνιση διαφόρων εννοιών μέσα από βιωματικές δράσεις. Γίνεται μία προσέγγιση και πρόταση πώς θα μπορούσαν οι χημικές παράμετροι, οι συγκεντρώσεις των χημικών ενώσεων και οι χημικές αντιδράσεις που συνδέονται με τη ζωή και την ανάπτυξη ενός ενυδρείου να χρησιμοποιηθούν για τη διδασκαλία της Χημείας.
Παρέχεται προτεινόμενο εκπαιδευτικό υλικό η διαχείριση του οποίου είναι στην ευχέρεια του κάθε καθηγητή. Το υλικό της εργασίας χωρίζεται σε δύο μέρη: το θεωρητικό μέρος και το μέρος με την πρακτική εφαρμογή. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει το υποστηρικτικό υλικό που απευθύνεται στον καθηγητή και του παρέχει το βασικό θεωρητικό υπόβαθρο για την προκαταρκτική του προετοιμασία. Στο δεύτερο μέρος προτείνονται 20 συναντήσεις (19 στη σχολική τάξη και μία επίσκεψη στο Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών «ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.») οι οποίες πραγματοποιούνται μία ή δύο φορές την εβδομάδα ανάλογα με το αν το σχέδιο εργασίας εφαρμόζεται σε Β΄ ή Α΄Λυκείου αντιστοίχως. Η εφαρμογή των 20 συναντήσεων υποστηρίζονται από τον ενδεικτικό σχεδιασμό τους που περιλαμβάνει το διδακτικό περιεχόμενο της καθεμιάς και συνοδεύονται από τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας που έχουν διαρθρωθεί με βάση τη σχετική θεωρία και τα βήματα του πειράματος καθώς και τα φύλλα αξιολόγησης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Φυσικές παράμετροι, χημικές παράμετροι, χημικές διεργασίες, βιογεωχημικοί κύκλοι, θρεπτικά άλατα, συγκέντρωση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
88
Αριθμός σελίδων:
185
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Σχέδιο Εργασίας Ενυδρείο Βιβλιοθήκη (Επιδιορθωμένο).pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.