Ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης στο νηπιαγωγείο με την αξιοποίηση της ρομποτικής

Διπλωματική Εργασία uoadl:2846861 402 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-01-26
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Ρούσσου Ευγενία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ραγκούση Μαρία
Καθηγήτρια
Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης στο νηπιαγωγείο με την αξιοποίηση της ρομποτικής
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης στο νηπιαγωγείο με την αξιοποίηση της ρομποτικής
Περίληψη:
Στη σύγχρονη εποχή η τεχνολογία έχει κατακτήσει τον κόσμο μας φέρνοντας στο προσκήνιο διάφορες νέες έννοιες. Η υπολογιστική σκέψη έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις τα τελευταία δώδεκα χρόνια και η δημοτικότητά της στον χώρο της εκπαίδευσης αυξάνεται διαρκώς, παράλληλα με έναν γενικότερο προβληματισμό περί της ένταξής της στις διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες. Η παρούσα εργασία επιδιώκει να αποσαφηνίσει κάπως την περίπλοκη αυτή έννοια παρουσιάζοντας συνοπτικά τα βασικά της στοιχεία όπως προκύπτουν από τη διεθνή βιβλιογραφία, με ιδιαίτερη έμφαση στη σχέση της με τον προγραμματισμό και πιο συγκεκριμένα τον οπτικό/απτικό προγραμματισμό ρομποτικών συσκευών. Πρόκειται για μία μελέτη περίπτωσης που αναδεικνύει τη θετική επίδραση της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην ανάπτυξη δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης στην προσχολική ηλικία. Η έρευνα υλοποιείται σε μία τυπική τάξη ελληνικού δημόσιου Νηπιαγωγείου και μελετά την ανάπτυξη συγκεκριμένων πτυχών της υπολογιστικής σκέψης με την αξιοποίηση ενός προγραμματιζόμενου ρομπότ δαπέδου. Το κείμενο της εργασίας συμπεριλαμβάνει πληροφορίες για το σχεδιασμό της έρευνας, τους συμμετέχοντες και τα διάφορα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν. Επίσης γίνεται λεπτομερής περιγραφή του εκπαιδευτικού σεναρίου και των δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν καθώς και αναλυτική παρουσίαση των αντιδράσεων και της συμπεριφοράς των μικρών μαθητών. Τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν συζητούνται ενδελεχώς και τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η χρήση ενός αναπτυξιακά κατάλληλου ρομπότ με παιγνιώδη τρόπο οδηγεί σε αξιοσημείωτη αύξηση των μετρήσιμων δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης των νηπίων, το οποίο μάλιστα συνάδει με τα ευρήματα παρόμοιων διεθνών ερευνών. Επιπροσθέτως, παρατηρούνται ενδιαφέροντα στοιχεία για την επιρροή της εκπαιδευτικής ρομποτικής στις κοινωνικές δεξιότητες και αλληλεπιδράσεις των μικρών παιδιών. Τα αποτελέσματα είναι ενδιαφέροντα αλλά ο περιορισμένος χαρακτήρας της μελέτης περίπτωσης δεν επιτρέπει γενίκευση συμπερασμάτων, όμως οι ενδείξεις είναι ενθαρρυντικές και μπορούν ν’ αποτελέσουν αφετηρία για το σχεδιασμό μίας ευρύτερης μελλοντικής έρευνας στον τομέα αυτό.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
υπολογιστική σκέψη, ρομποτική, απτικός προγραμματισμός, νηπιαγωγείο
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
105
Αριθμός σελίδων:
190
Ανάπτυξη Υπολογιστικής σκέψης στο νηπιαγωγείο με την αξιοποίηση της ρομποτικής - Κείμενο.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 


Ανάπτυξη Υπολογιστικής σκέψης στο νηπιαγωγείο με την αξιοποίηση της ρομποτικής - Παραρτήματα.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.