Νομικά Ζητήματα από την Ερμηνεία και την Εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης για την Αστική Ευθύνη για Ζημία Ρύπανσης από Πετρέλαιο Κίνησης (Bunkers Convention 2001)

Διπλωματική Εργασία uoadl:2863041 380 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ναυτικό Δίκαιο
Βιβλιοθήκη Νομικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-02-18
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Περάκη Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καθηγήτρια Γαρυφαλιά Αθανασίου, Νομική Σχολή, ΕΚΠΑ
Επίκουρος Καθηγητής Νικόλαος Βερβεσός, Νομική Σχολή, ΕΚΠΑ
Επίκουρος Καθηγητής Δημήτριος Χριστοδούλου, Νομική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Νομικά Ζητήματα από την Ερμηνεία και την Εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης για την Αστική Ευθύνη για Ζημία Ρύπανσης από Πετρέλαιο Κίνησης (Bunkers Convention 2001)
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Νομικά Ζητήματα από την Ερμηνεία και την Εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης για την Αστική Ευθύνη για Ζημία Ρύπανσης από Πετρέλαιο Κίνησης (Bunkers Convention 2001)
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το διαχρονικό ζήτημα της ευθύνης για ζημίες ρύπανσης από πετρέλαιο κίνησης των πλοίων και, συγκεκριμένα, τη ρύθμισή της από την κυρωθείσα από την Ελλάδα Διεθνή Σύμβαση για την αστική ευθύνη για ζημίες ρύπανσης από πετρέλαιο κίνησης (Bunkers Convention 2001).
Στο πρώτο μέρος παρατίθενται οι παράγοντες που κατέδειξαν την αναγκαιότητα σύνταξης ενός ειδικού νομοθετήματος και αναλύονται τα θεμελιώδη σημεία της διεθνούς συμβάσεως, το πεδίο εφαρμογής, οι βασικές έννοιες και τα ευθυνόμενα πρόσωπα, εμβαθύνοντας σε σχετικά ζητήματα που προκύπτουν, όπως η απομάκρυνση από το παλαιότερο σύστημα συγκέντρωσης της ευθύνης σε ένα πρόσωπο και η προτίμηση της διάσπασης της ευθύνης σε περισσότερα, η θέση του ναυλωτή ως προς τη Σύμβαση κ.ά.
Στο δεύτερο μέρος ερευνώνται τα ειδικότερα ζητήματα που αφορούν τη Σύμβαση, ιδίως ο θεσμός της υποχρεωτικής ασφάλισης ευθύνης στο πλαίσιο της Bunkers Convention και το δικαίωμα περιορισμού της ευθύνης των ευθυνόμενων προσώπων, αναλύοντας την απουσία αυτόνομου συστήματος περιορισμού, ενώ, παράλληλα, επιχειρείται η συγκριτική επισκόπηση άλλων διεθνών συμβάσεων, κατά κύριο λόγο της Σύμβασης για την αστική ευθύνη για ζημίες ρύπανσης από πετρέλαιο (CLC) και της Σύμβασης για τον περιορισμό της ευθύνης για ναυτικές απαιτήσεις (LLMC).
Κύρια θεματική κατηγορία:
Δίκαιο – Νομοθεσία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Ναυτικό δίκαιο
Λέξεις-κλειδιά:
ρύπανση, πετρέλαιο κίνησης, αστική ευθύνη, ζημίες, διεθνής σύμβαση, ναυτικό δίκαιο, ναυτιλία, πλοίο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
22
Αριθμός σελίδων:
101
Διπλωματική Ιωάννα Περάκη.pdf (1004 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο