Ηθική των Επιχειρήσεων

Διπλωματική Εργασία uoadl:2863755 403 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ηθική Φιλοσοφία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-02-21
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Γρίσπος Ιωάννης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πρωτοπαπαδάκης Ευάγγελος, Επίκουρος Καθηγητής, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Τομέας Φιλοσοφίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πανταζάκος Ν. Παναγιώτης - Καθηγητής
Αραμπατζής Γεώργιος - Αναπληρωτής καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ηθική των Επιχειρήσεων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ηθική των Επιχειρήσεων
Περίληψη:
Στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη κοινωνία οι επιχειρήσεις καλούνται συχνά να προσαρμόζονται στα νέα οικονομικά δεδομένα, να αναπτύσσονται με βάση τις κοινωνικές ανάγκες που παρουσιάζονται και να λειτουργούν στο πλαίσιο νομοθετικών ρυθμίσεων. Αυτό που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στον κόσμο των επιχειρήσεων είναι, αφενός ότι δημιουργούνται ευκαιρίες κερδοφορίας ειδικά για τις μεγάλες επιχειρήσεις, αφετέρου όμως γίνεται πιο πολύπλοκη η διοικητική και η λειτουργική τους δομή. Φαίνεται ότι οι επιχειρήσεις λαμβάνουν υπόψη το γεγονός ότι η βιώσιμη ανάπτυξη δεν συναρτάται μόνο από το ποσοστό κέρδους, αλλά και από το κατά πόσο η εκάστοτε επιχείρηση δρα με υπεύθυνο τρόπο έναντι της κοινωνίας. Αυτό οδήγησε την πλειοψηφία των επιχειρήσεων να υιοθετήσει και να εφαρμόσει πρακτικές επιχειρηματικής ηθικής και κοινωνικής ευθύνης. Η επιχειρηματική ηθική αναφέρεται στους ηθικούς κανόνες που πρέπει να διέπουν την επιχείρηση εσωτερικά και εξωτερικά. Η κοινωνική ευθύνη αναφέρεται στον κώδικα δεοντολογίας του επιχειρησιακού κύκλου.
Σκοπός της παρούσας εργασίας δεν είναι άλλος από την ανάλυση του όρου «επιχειρηματική ηθική» ή «ηθική των επιχειρήσεων» και της αναγκαιότητας που παρουσιάζει στα σύγχρονα δεδομένα. Η δομή της εργασίας κυμαίνεται σε τρεις άξονες. Αρχικά, παρουσιάζεται η επιχείρηση ως κοινωνικός θεσμός, δηλαδή τι ορίζεται ως επιχείρηση και πώς αλληλεπιδρά με την κοινωνία.
Στη συνέχεια, ακολουθεί η εισαγωγή στην έννοια της ηθικής και η ανάπτυξη του ζητήματος περί επιχειρηματικής ηθικής. Στο σημείο αυτό, αναπτύσσονται οι μορφές και το περιεχόμενο της ηθικής των επιχειρήσεων, ο ρόλος που επιτελεί η επιχειρησιακή ηθική αλλά και οι κανόνες που τη διέπουν. Το τρίτο σκέλος εστιάζει στην εταιρική κοινωνική ευθύνη, διατυπώνοντας και διερευνώντας τη σχέση «επιχειρηματική ηθική – κοινωνικές ανάγκες», καθώς επίσης και τον κώδικα δεοντολογίας της επιχείρησης. Τέλος, στον επίλογο, ανακεφαλαιώνοντας τα όσα έχουν αναπτυχθεί διατυπώνονται τα συμπεράσματα της εργασίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
ηθική, επιχειρήσεις, εταιρική κοινωνική ευθύνη
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
62
Αριθμός σελίδων:
78
Διπλωματική.pdf (855 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο