Η Συμπερίληψη μέσα από τη Ματαίωση, τις Αξίες και τη Ψυχική Ανθεκτικότητα των Εκπαιδευτικών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2864757 359 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-04
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Τσιάκκιρου Ορνέλλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Μυλωνάς, Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σπυρίδων Τάνταρος, Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Βασίλης Παυλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Διαπολιτισμικής και Κοινωνικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Συμπερίληψη μέσα από τη Ματαίωση, τις Αξίες και τη Ψυχική Ανθεκτικότητα των Εκπαιδευτικών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Συμπερίληψη μέσα από τη Ματαίωση, τις Αξίες και τη Ψυχική Ανθεκτικότητα των Εκπαιδευτικών
Περίληψη:
Η εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές ανάγκες στο γενικό σχολείο, μέσω της συμπεριληπτικής διαδικασίας, αποτελεί αυξανόμενα σημαντική εκπαιδευτική πολιτική. Οι πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών, αποτελούν σημαντικό παράγοντα στην εφαρμογή της επιτυχούς συμπεριληπτικής διαδικασίας (Avramidis & Norwich, 2002). Προκειμένου να δημιουργηθούν θετικές πεποιθήσεις, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να ανεχθούν την πραγματικότητα, η οποία είναι διαφορετική από τις προσδοκίες τους, να αυξήσουν δηλαδή την ανοχή τους στη ματαίωση (Chipea et al., 2012). Επίσης, το προσωπικό τους αξιολογικό σύστημα, καθώς και τα επίπεδα της ψυχικής τους ανθεκτικότητας έχουν φανεί να επιδρούν στη διαμόρφωση αντιλήψεων (Collinson, 2012). Στην εν λόγω έρευνα ερευνάται, εάν οι παράγοντες της ματαίωσης, των αξιών και της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών του δείγματος, σχετίζονται με τις πεποιθήσεις τους για την συμπερίληψη. Το δείγμα αποτελείται από 185 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εκπονούν μεταπτυχιακό (ειδικής αγωγής και μη), σε Πανεπιστήμια της Αθήνας. Μέσα από τις στατιστικές αναλύσεις φάνηκε, ότι οι εκπαιδευτικοί που φοιτούν σε μεταπτυχιακό ειδικής αγωγής, τείνουν να έχουν θετικότερες αντιλήψεις για την συμπερίληψη και ελάχιστα υψηλότερα επίπεδα ψυχικής ανθεκτικότητας. Επίσης, οι θρησκευτικές και αισθητικές αξίες καθώς και η μη ανοχή των εκπαιδευτικών στο αίσθημα της δυσφορίας, φάνηκαν να σχετίζονται με τις απόψεις τους για την συμπερίληψη. Τέλος, διαπιστώθηκε πως με όλες τις προηγούμενες μετρήσεις μπορεί να γίνει διάκριση σε εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και μη, καθώς και σε εκπαιδευτικούς έως 26 ετών και σε άνω των 27, με βάση το επιμέρους πολυμεταβλητό σύστημα μετρήσεων για το σύνολο του δείγματος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
συμπερίληψη, εκπαιδευτικοί, ματαίωση, αξίες, ψυχική ανθεκτικότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
177
Αριθμός σελίδων:
192
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

MScThesisTsiakkirou_final.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.