Απόψεις Ειδικών Παιδαγωγών σχετικά με την αποτελεσματικότητα των Κοινωνικών Ιστοριών στην ανάπτυξη Πραγματολογικών Δεξιοτήτων σε παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος

Διπλωματική Εργασία uoadl:2865768 268 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λογοθεραπεία - Συμβουλευτική
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-11
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Κεραμιώτη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Τρίμμης Νικόλαος,Αναπληρωτής Καθηγηγής ,ΑΤΕΙ,Πάτρα

Αντωνίου Νικόλαος-Σταμάτιος,Αναπληρωτής καθηγητής,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Μαγουλά Ευγενία,Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις Ειδικών Παιδαγωγών σχετικά με την αποτελεσματικότητα των Κοινωνικών Ιστοριών στην ανάπτυξη Πραγματολογικών Δεξιοτήτων σε παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις Ειδικών Παιδαγωγών σχετικά με την αποτελεσματικότητα των Κοινωνικών Ιστοριών στην ανάπτυξη Πραγματολογικών Δεξιοτήτων σε παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής για την αποτελεσματικότητα των Κοινωνικών Ιστοριών στην ανάπτυξη του γλωσσικού τομέα της πραγματολογίας σε παιδιά με Δ.Α.Φ. Επιμέρους στόχοι της έρευνας αποτελούν η ανίχνευση της ορθότητας των γνώσεων των Ειδικών Παιδαγωγών, αναφορικά με τις βασικές αρχές της μεθόδου, αλλα και η ανίχνευση παραγόντων που συμβάλλουν στην αύξηση της αποτελεσματικότητας της μεθόδου. Για την διεξαγωγή της έρευνας αναπτύχθηκε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο με 36 ερωτήσεις, το οποίο εστάλη σε 41 σχολεία της επικράτειας (Ειδικά και Γενικά Σχολεία) και συμπληρώθηκε από 101 εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής. Τα αποτελέσματα είναι άκρως ενδιαφέροντα και αναδεικνύουν τα οφέλη της μεθόδου. Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι οι Κοινωνικές Ιστορίες είναι μία αποτελεσματική μέθοδος, η οποία συμβάλει στην ανάπτυξη πραγματολογικών δεξιοτήτων μαθητών με Δ.Α.Φ. Όσον αφορά το κομμάτι των γνώσεων των Εκπαιδευτικών παρατηρείται γνωστικό έλλειμμα κυρίως στο κομμάτι της κατασκευής μίας Κοινωνικής Ιστορίας. Τα ευρήματα της έρευνας επιβεβαιώνονται και από την βιβλιογραφική ανασκόπηση επιμέρους ερευνών. Τέλος, παρατίθενται προτάσεις για μελλοντικές μελέτες, με σκοπό τη διεύρυνση της χρήσης της μεθόδου στην ανάπτυξη του τομέα της πραγματολογίας, σε παιδιά με Δ.Α.Φ.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, Πραγματολογία, Κοινωνικές Ιστορίες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
89
Αριθμός σελίδων:
80
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ- ΚΕΡΑΜΙΩΤΗ ΜΑΡΙΑ- Υποστήριξη 7-3-2019.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.