Αντιλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την ψυχική τους ανθεκτικότητα

Διπλωματική Εργασία uoadl:2866283 540 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-22
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Κότσιφα Ειρήνη-Πασκουαλίτα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φωτεινή Πολυχρόνη, αναπληρώτρια καθηγήτρια, τμήμα ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.
Παναγιώτης Λιανός, διδάκτωρ, τμήμα ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, διδάκτωρ, τμήμα ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την ψυχική τους ανθεκτικότητα
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την ψυχική τους ανθεκτικότητα
Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια οι μεγάλες πληθυσμιακές μετακινήσεις που παρατηρήθηκαν στον Ελλαδικό και στον ευρύτερο Ευρωπαϊκό χώρο είχαν ως αποτέλεσμα να μετατρέψουν τις κοινωνίες σε πολυπολιτισμικές, προκαλώντας αλλαγές σε πολλούς τομείς της υπάρχουσας καθημερινότητας. Όπως ήταν αναμενόμενο η κατάσταση αυτή επηρέασε και τον τομέα της εκπαίδευσης αναδεικνύοντας το θέμα της διαπολιτισμικότητας, αλλά και της διαπολιτισμκής εκπαίδευσης ως καίρια ζητήματα για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή και ψυχική ευημερία όλων των ατόμων και ιδιαίτερα των μαθητών. Με την παρούσα μελέτη επιχειρήθηκε να φανούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με το θέμα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, αλλά και η ψυχική τους ανθεκτικότητα, μιας σημαντικής διάστασης του εκπαιδευτικού σχετικά με την εργασία του και την αυτο-αποτελεσματικότητά του. Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκαν δύο αυτοσχέδια ερωτηματολόγια, η κλίμακα της διαπολιτισμικότητας και η κλίμακα της ψυχικής ανθεκτικότητας, σε δείγμα 167 εκπαιδευτικών από 16 σχολικές μονάδες της Αττικής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική θετική συσχέτιση μεταξύ των στάσεων των εκπαιδευτικών για την διαπολιτισμική εκπαίδευση και την ψυχική τους ανθεκτικότητα. Στη συζήτηση που ακολουθεί επιχειρείται να φανούν τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας μέσα από μια πιο κριτική ματιά που άλλοτε συμπίπτουν κι άλλοτε όχι με τα αποτελέσματα από άλλες παρόμοιες έρευνες, ενώ στο τέλος της παρούσας εργασίας προτείνονται συγκεκριμένες εφαρμογές και περαιτέρω προτάσεις για έρευνα πάνω στις συγκεκριμένες θεματικές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
διαπολιτισμικότητα, διαπολιτισμική εκπαίδευση, ψυχική ανθεκτικότητα,
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
95
Αριθμός σελίδων:
80
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την ψυχική τους ανθεκτικότητα.pdf (780 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο