Χαρακτηριστικά του δυναμικού των μαθητών με υψηλές ικανότητες στη σχολική κοινότητα: Μελέτη περίπτωσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2867412 311 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-04-15
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Αντύπα Αναστασία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γκαρή Αικατερίνη, Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας,Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Παγοροπούλου Άννα, Καθηγήτρια Ψυχολογίας της Τρίτης Ηλικίας
Βασιλική Κανελλοπούλου, Καθηγήτρια ''Ψυχοδυναμικές Θεωρίες Προσωπικότητας''
Πρωτότυπος Τίτλος:
Χαρακτηριστικά του δυναμικού των μαθητών με υψηλές ικανότητες στη σχολική κοινότητα: Μελέτη περίπτωσης
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Χαρακτηριστικά του δυναμικού των μαθητών με υψηλές ικανότητες στη σχολική κοινότητα: Μελέτη περίπτωσης
Περίληψη:
Στόχος του πρώτου μέρους της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των χαρακτηριστικών που αποδίδουν εκπαιδευτικοί και γονείς στους μαθητές υψηλών ικανοτήτων, οι οποίοι έχουν επισημανθεί από τους εκπαιδευτικούς τους. Συμμετείχαν 32 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 24 γονείς. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε είναι αυτοσχέδιο και αποτελείται από 21 ερωτήσεις που αφορούν σε χαρακτηριστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε προγενέστερες έρευνες. Εκπαιδευτικοί και γονείς απέδωσαν σε γενικές γραμμές ίδια χαρακτηριστικά στους εν λόγω μαθητές, όπως ανεπτυγμένη κριτική σκέψη, πρωτοτυπία ιδεών, στέρεο υπόβαθρο γνώσεων και καλές σχέσεις με τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Το δεύτερο μέρος της παρούσας έρευνας αποτελεί μελέτη περίπτωσης δύο μαθητριών Γυμνασίου με κριτήριο επιλογής τον πλούτο πληροφοριών που παρουσιάζουν. Στόχος είναι η ολιστική προσέγγιση των μαθητριών, συνδυάζοντας πληροφορίες τόσο από τις ίδιες όσο και από το εκπαιδευτικό και οικογενειακό τους περιβάλλον. Οι μαθήτριες συμπλήρωσαν την κλίμακα αυτοαποτελεσματικότητας (GSE) και το Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών (SDQ), ενώ για τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς χρησιμοποιήθηκε μέρος των Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students (SRBCSS). Οι γονείς συμπλήρωσαν ακόμη ορισμένες ερωτήσεις για το ιστορικό του παιδιού τους καθώς και το Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών (SDQ). Όπως φάνηκε από την μελέτη περίπτωσης, οι απόψεις των συμμετεχόντων συγκλίνουν στα περισσότερα σημεία. Επίσης, αναδεικνύεται η ποικιλία χαρακτηριστικών που υπάρχει στους μαθητές υψηλών ικανοτήτων. Τα ευρήματα συζητούνται με σκοπό την κατανόηση των χαρακτηριστικών και την υποστήριξη των μαθητριών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις – κλειδιά: υψηλές ικανότητες, χαρακτηριστικά, σχολική κοινότητα, μελέτη περίπτωσης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
121
Αριθμός σελίδων:
157
Αναστασία Αντύπα.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο