Στάση απέναντι στο σχολείο και προσδοκίες των μαθητών του Λυκείου για το επαγγελματικό τους μέλλον.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2867438 253 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα (χορηγούμενος τίτλος από Παν/μιο Αθηνών/φοίτηση και εκπόνηση προβλεπόμενων εργασιών μόνο στο ΕΚΠΑ )
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-04-04
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Ευαγγελινού Άλκηστις
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου
Επίκουρη Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας των Σχολικών Πρακτικών
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάση απέναντι στο σχολείο και προσδοκίες των μαθητών του Λυκείου για το επαγγελματικό τους μέλλον.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στάση απέναντι στο σχολείο και προσδοκίες των μαθητών του Λυκείου για το επαγγελματικό τους μέλλον.
Περίληψη:
Η εργασία αυτή εξετάζει τις αντιλήψεις των μαθητών/τριων ως προς το εκπαιδευτικό σύστημα καθώς και το πώς διαμορφώνουν τις προσδοκίες τους για το ακαδημαϊκό και επαγγελματικό τους μέλλον. Αναλύονται οι απόψεις των μαθητών μέσα από 6 ημιδομημένες συνεντεύξεις όπως αυτές διαμορφώνονται από το πολιτισμικό κεφάλαιο, τις θεωρίες αντίστασης και της εκπαιδευτικής ταυτότητας που προϋποθέτει το σχολείο να έχει ο μαθητής προκειμένου να επιτύχει. Οι αντιλήψεις αυτές διαμορφώνουν την σχέση του/της μαθητή/τριας με το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο στην Ελλάδα είναι και το «εισιτήριο» για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο. Παιδιά που δεν κατορθώνουν να αναδιαμορφώσουν την ταυτότητα τους όπως την ζητά το σχολείο, το οποίο ορίζει ένα πρότυπο «καλού μαθητή», έρχονται σε σύγκρουση με το εκπαιδευτικό σύστημα, υιοθετούν αντιθετικές συμπεριφορές προς αυτό και οι αντιλήψεις που διαμορφώνουν τόσο για τη γνώση όσο και για τον τρόπο μετάδοσης της επηρεάζουν τις προσδοκίες και τους στόχους που θέτουν. Παράδειγμα αποτελεί η επιλογή ομάδας προσανατολισμού στην Β’ Λυκείου η οποία στη συνέχεια τους δίνει πρόσβαση σε συγκεκριμένες σχολές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
πολιτισμικό κεφάλαιο, θεωρίες αντίστασης, αντιθετικές συμπεριφορές, ταυτότητα, παιδαγωγική/εκπαιδευτική ταυτότητα, Λύκειο, προσδοκίες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
53
Αριθμός σελίδων:
91
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΜΔΕ Ευαγγελινού Άλκηστις .pdf
664 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.