«Aρχαιολογία των Ηχητικών Μέσων: Δημιουργικές και Αισθητικές Προεκτάσεις»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2873420 47 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Μουσική Τεχνολογία
Βιβλιοθήκη της Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-05-14
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μιζήθρας Γεώργιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αναστασία Γεωργάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια, τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Χριστίνα Αναγνωστοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Αρετή Ανδρεοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Aρχαιολογία των Ηχητικών Μέσων: Δημιουργικές και Αισθητικές Προεκτάσεις»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Aρχαιολογία των Ηχητικών Μέσων: Δημιουργικές και Αισθητικές Προεκτάσεις»
Περίληψη:
Η αρχαιολογία των μέσων πρόκειται για έναν νεοσύστατο ερευνητικό κλάδο διεπιστημονικού χαρακτήρα ο οποίος συνδιάζει πτυχές τόσο αμιγώς φιλοσοφικών και καλλιτεχνικών πεδίων όσο και θεωρήσεις που προέρχονται κατά βάση από τμήματα τεχνολογικού χαρακτήρα αλλά και από τμήματα επικοινωνίας και μέσων μαζικής ενημέρωσης (media studies). Η παρούσα εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη: στο πρώτο μέρος αφού γίνει μία επισκόπηση του κλάδου και της ιστορίας του, θα επικεντρωθούμε στη αρχαιολογία των ηχητικών μέσων και στη γεφύρωση και τις αλληλεπιδράσεις του κλάδου με την ηχητική τέχνη και τη μουσική για συγκεκριμένα μέσα. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται υπό το πρίσμα της αρχαιολογίας των μέσων, η τεχνολογία της ηχογράφησης και αποθήκευσης ηχητικής πληροφορίας. Αφού αναλυθεί το αντίκτυπο της τεχνολογίας των σταθερών ηχητικών μέσων, στη μουσική, στην τέχνη αλλά και γενικότερα στην ακουστική αντίληψη του ανθρώπου, θα εξεταστεί πως έχει διαμορφωθεί η τεχνολογία της ηχογράφησης και αναπαραγωγής σήμερα. Η εποχή μας χαρακτηρίζεται ως μετά-ψηφιακή, οι υπολογιστικές ψηφιακές μηχανές αν και εδραιωμένες ως μέσα, έχουν χάσει την αίγλη που είχαν στις αρχές του αιώνα. Στη μετά-ψηφιακή εποχή απαρχαιωμένα και νέα μέσα βρίσκονται ετοίμως διαθέσιμα προς οποιουδήποτε τύπου χρήση. Το γεγονός αυτό, δημιουργεί μία νέα αισθητική και καλλιτεχνική σκέψη αυτή της μετά-ψηφιακής αισθητικής. Στο κείμενο αναλύεται εις βάθος η νέα τάση του μετά-ψηφιακού, ποιοι καλλιτέχνες και με ποιο τρόπο δημιουργούν τέτοιας αισθητικής έργα, καθώς και πως αυτή η ιδέα βρίσκεται σε στενή σχέση με την αρχαιολογία των μέσων. Στο τέλος του πρώτου μέρους αναλύονται ακόμα κάποιες βασικές συνθετικές ιδέες οι οποίες χαρακτηρίζουν τη μουσική για συγκεκριμένα μέσα. Στο δεύτερο της εργασίες θα παρουσιαστούν οι πρακτικές του γράφοντος γύρω από τη μουσική για συγκεκριμένα μέσα. Πιο συγκεκριμένα, θα αναλυθεί ένα έργο το οποίο βασίζεται στις θεωρητικές, μουσικές, αισθητικές και φιλοσοφικές αναλύσεις του πρώτου μέρους, ενώ στη συνέχεια με αφορμή ένα εργαστήριο για πειραματική χρήση δίσκων βινυλίου θα δούμε πως αυτές οι πρακτικές μπορούν να δημιουργήσουν κοινότητες τόσο, μουσικών, καλλιτεχνών και γενικότερα ανθρώπων που ενδιαφέρονται για τα απαρχαιωμένα μέσα
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
Αρχαιολογία των μέσων, μουσική για συγκεκριμένα μέσα, ηχητική τέχνη, μετά-ψηφιακή αισθητική, απαρχαιωμένα μέσα, ζωντανή ηλεκτρονική μουσική, μέσα ηχογράφησης και αναπαραγωγής.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
102
Αριθμός σελίδων:
60
yorgos_mizithras_archaeology_of_sonic_media.pdf (13 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 


rummaging_the_medium.zip
34 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.