Η αναπαράσταση του φύλου και της οικογένειας στο έργο του Γιάννη Οικονομίδη

Διπλωματική Εργασία uoadl:2877335 331 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πολιτισμικές και Κινηματογραφικές Σπουδές
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-07-02
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μαρούλη Ευγενία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Εύα Στεφανή, Αναπληρώτρια καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η αναπαράσταση του φύλου και της οικογένειας στο έργο του Γιάννη Οικονομίδη
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η αναπαράσταση του φύλου και της οικογένειας στο έργο του Γιάννη Οικονομίδη
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιείται ανάλυση των τεσσάρων ταινιών μεγάλου μήκους του Γιάννη Οικονομίδη (Σπιρτόκουτο, Ψυχή Στο Στόμα, Μαχαιροβγάλτης, Μικρό Ψάρι). Σήμα κατατεθέν του συγκεκριμένου δημιουργού αποτελεί η λεκτική και η σωματική βία, η γλώσσα ως όπλο -σε συνδυασμό με τις έντονες βωμολοχίες-, η ένταση και η σκληρότητα των χαρακτήρων του. Το μεθοδολογικό εργαλείο που χρησιμοποιείται για την ανάλυση των ταινιών είναι η θεωρία του δημιουργού ή πολιτική των δημιουργών. Χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης θεωρίας αποτελούν οι θεματολογικές εμμονές και το αισθητικό ύφος του δημιουργού. Τα χαρακτηριστικά αυτά συναντώνται συχνά στις ταινίες του Οικονομίδη, ο οποίος έχει κατορθώσει να δημιουργήσει συγκεκριμένη θεματική και στυλιστική γραφή, καθώς έχει αναπτύξει ένα μοναδικό ύφος και μια ιδιαίτερη ταυτότητα στα έργα του, που είναι χαρακτηριστική και ευδιάκριτη. Υπάρχουν, ωστόσο, κάποια κοινά στοιχεία με τις ταινίες που συγκαταλέγονται στο κίνημα το οποίο ορισμένοι κριτικοί ονομάζουν Greek Weird Wave. Τα ερωτήματα που διερευνώνται στην συγκεκριμένη εργασία είναι: τι σημαίνει ο όρος Greek Weird Wave, κατά πόσο το σύγχρονο ελληνικό κύμα αποτελεί μια αλληγορία της οικονομικής και κοινωνικοπολιτικής κρίσης την οποία αντιμετωπίζει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, κι εάν οι ταινίες του Οικονομίδη συμπεριλαμβάνονται στο επονομαζόμενο κύμα. Πραγματοποιείται, παράλληλα, εκτενής αναφορά στην απεικόνιση του φύλου και της οικογένειας στον δυτικό κινηματογράφο και στις ταινίες του Γιάννη Οικονομίδη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
Κινηματογράφος, Γιάννης Οικονομίδης, φύλο, οικογένεια, θεωρία του δημιουργού
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
20
Αριθμός σελίδων:
56
Ευγενία Μαρούλη διπλωματική εργασία.pdf (686 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο