Ο Θεσμός του Μέντορα στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα: Διερεύνηση των Απόψεων Νέων Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αττικής

Διπλωματική Εργασία uoadl:2878095 350 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-07-08
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μπρονόβσκι Μαρία-Γκέρτρουντ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Παπακωνσταντίνου, Καθηγητής, Τμήμα Φ.Π.Ψ., Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πασιάς Γεώργιος, Καθηγητής, Τμήμα Φ.Π.Ψ., Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Φωτεινός Δημήτριος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Φ.Π.Ψ., Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο Θεσμός του Μέντορα στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα: Διερεύνηση των Απόψεων Νέων Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αττικής
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο Θεσμός του Μέντορα στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα: Διερεύνηση των Απόψεων Νέων Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αττικής
Περίληψη:
Το κύριο θέμα που διαπραγματεύεται η παρούσα εργασία είναι ο θεσμός του μέντορα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, ο οποίος εισήχθη στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα το 2010 με τον νόμο 3848, παραμένει όμως ακόμα ανενεργός. Η ερευνητική αυτή εργασία εξέτασε τις απόψεις νέων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αναγκαιότητα ύπαρξης ενός τέτοιου θεσμού, τα προσόντα που πιστεύουν ότι πρέπει να έχει ένας μέντορας και την συμβολή της διοίκησης του σχολείου στην εύρυθμη λειτουργία του θεσμού. Μέσα από μία βιβλιογραφική ανασκόπηση ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας αναδείχτηκε η λειτουργία του θεσμού ως αρμοδιότητα του διευθυντή της σχολικής μονάδας, η ελλιπής προετοιμασία των εκπαιδευτικών που διορίζονται ώστε να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της εργασίας τους και επομένως η αναγκαιότητα υποστήριξης όταν εργάζονται για πρώτη χρονιά, γίνεται μια καταγραφή των αρμοδιοτήτων του μέντορα, των χαρακτηριστικών του αποτελεσματικού μέντορα και των απαραίτητων συνθηκών για την ομαλή λειτουργία της καθοδήγησης. Έπειτα παρουσιάζεται ο νόμος 3848/2010 και οι έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα σχετικά με τον νόμο αυτό. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η ποιοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε με συνεντεύξεις σε δεκατρείς νέους εκπαιδευτικούς και δύο διευθυντές. Η έρευνα αυτή έδειξε ότι οι νέοι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη καθοδήγησης και υποστήριξης από έναν μέντορα σε διδακτικό, παιδαγωγικό και ψυχολογικό επίπεδο, σε ζητήματα διαχείρισης σχέσεων με μαθητές και γονείς καθώς και για την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Από έναν ιδανικό μέντορα ζητούν ψυχικές αρετές, επαγγελματική εμπειρία και ειδική κατάρτιση και από τον διευθυντή του σχολείου να καθοδηγεί τους μέντορες, να επιβλέπει το έργο τους και να δημιουργεί κατάλληλες συνθήκες ώστε να λειτουργεί ο μεντορισμός.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
μέντορας, νεοδιόριστος εκπαιδευτικός, υποδοχή εκπαιδευτικών, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
82
Αριθμός σελίδων:
125
διπλωματική Μπρονόβσκι Μαρία 2019.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο