Διαχείριση επιχειρησιακών διεργασιών σε Μονάδες Υγείας μέσω πληροφοριακού συστήματος: Μελέτη περίπτωσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2878629 561 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πληροφορική Υγείας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-07-12
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Τριανταφυλλίδου Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Άγγελος Πικράκης, Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής, ΠΑΠΕΙ
Ιωάννης Μαντάς, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Αφροδίτη Τσαλγατίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαχείριση επιχειρησιακών διεργασιών σε Μονάδες Υγείας μέσω πληροφοριακού συστήματος: Μελέτη περίπτωσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαχείριση επιχειρησιακών διεργασιών σε Μονάδες Υγείας μέσω πληροφοριακού συστήματος: Μελέτη περίπτωσης
Περίληψη:
Ο τομέας της ιατρικής περίθαλψης και της υγείας γενικότερα αποτελούνται από διαδικασίες που είναι πολύπλοκες. Στοχεύοντας στη βελτίωση της ποιότητας και τη μείωση του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, οι μονάδες παροχής υπηρεσιών υγείας προσπαθούν να τροποποιήσουν και να αυτοματοποιήσουν τις διαδικασίες τους βασιζόμενες σε διεθνή πρότυπα και ιατρικά πρωτόκολλα. Ο στόχος αυτός μπορεί να επιτευχθεί, τόσο μέσω της σχεδίασης Επιχειρησιακών Διαδικασιών όσον αφορά τα εν λόγω πρότυπα και ιατρικά πρωτόκολλα, όσο και μέσω της υλοποίησης αυτών των διαδικασιών μέσω της χρήσης Πληροφοριακών Συστημάτων των εκάστοτε Μονάδων Υγείας.
Η εργασία είναι στοχευμένη, διότι ο χώρος της Υγείας είναι ιδιαίτερα ευρύς και ευαίσθητος. Εκτός της ιατρικής φροντίδας, περιλαμβάνει την περίθαλψη των ασθενών, τη μέριμνα για την πρόληψη και διατήρηση της σωματικής και ψυχικής υγείας του συνόλου των ανθρώπων. Έτσι τα τελευταία χρόνια γίνεται ολοένα και πιο έντονη η αναγκαιότητα της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών, με ταυτόχρονη μείωση του κόστους και διευκόλυνση των επαγγελματιών υγείας.
v
Η εφαρμογή των παραπάνω πρωτοκόλλων και προτύπων όμως παρουσιάζει σημαντικές πρακτικές δυσκολίες, τόσο στο στάδιο της ενημέρωσης και εκπαίδευσης του προσωπικού, όσο κυρίως στη συμμόρφωση με αυτά σε ένα δύσκολο και πιεστικό περιβάλλον, όπως το νοσοκομείο.
Πιο συγκεκριμένα, οι διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα σε μια κλινική είναι κρίσιμες και οι περισσότερες κλινικές στην Ελλάδα παρουσιάζουν ελλείψεις σε υλικά και ανθρώπινους πόρους. Επομένως, γίνεται αντιληπτό ότι η διοίκηση και η διαχείριση τέτοιων διαδικασιών, αποτελεί ένα καίριο ζήτημα.
Σκοπός της εργασίας είναι να εξετάσει την βελτίωση της διαδικασίας του νοσοκομείου «Mediterraneo Hospital», εισαγωγή ασθενούς προς χειρουργείο, με σκοπό την ενίσχυση της ενημέρωσης, εκπαίδευσης, συμμόρφωσης του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, τη μείωση φόρτου εργασίας και τη μείωση κόστους και χρόνου.
Για την εφαρμογή της πρότασής, έγινε μελέτη της περίπτωσης του «Mediterraneo Hospital», στo οποίo έχουν ήδη αναπτυχθεί και εφαρμόζονται πρότυπα ποιότητας, ενώ λειτουργεί επίσης ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα. Προτείνεται η ενσωμάτωση συγκεκριμένων προτυποποιημένων διαδικασιών στις ήδη υπάρχουσες Διαδικασίες Νοσηλευτικής Υπηρεσίας για την εισαγωγή ασθενών για χειρουργείο είτε προγραμματισμένα είτε έκτακτα, μέσω της χρήσης BPMN Διαγραμμάτων αποτυπώνοντας την υφιστάμενη κατάσταση (‘‘as is’’) και την μελλοντική (‘‘to be’’).
Η εφαρμογή αυτή της ενσωμάτωσης των πρωτοκόλλων και διαδικασιών στο Πληροφοριακό Σύστημα του «Mediterraneo Hospital» μπορεί να επιταχύνει σημαντικά την ενημέρωση του προσωπικού, να διευκολύνει και να ενισχύσει την εφαρμογή των προτύπων ποιότητας στις Μονάδες Υγείας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Επιχειρηματικές διεργασίες, BPMN, Ηλεκτρονικός φάκελος, Πληροφοριακό σύστημα νοσοκομείων
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
45
Αριθμός σελίδων:
99
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Triantafyllidou Eleni Master.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.