Οι γλωσσικές στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στη γλωσσική διαφοροποίηση, το μαθητικό γλωσσικό λάθος και τη γλωσσική αλλαγή• διδακτικές προεκτάσεις

Διπλωματική Εργασία uoadl:2879869 757 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-09-04
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Καψάλης Αλέξανδρος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μιχάλης Αθανάσιος, Αναπληρωτής καθηγητής, Τμήμα Φ.Π.Ψ., Ε.Κ.Π.Α.
Μαμούρα Μαρία, Συνεργάτης/ Εντεταλμένη διδασκαλίας, Τμήμα Φ.Π.Ψ., Ε.Κ.Π.Α.
Σπανός Γεώργιος, Ομότιμος καθηγητής, Τμήμα Φ.Π.Ψ., Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι γλωσσικές στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στη γλωσσική διαφοροποίηση, το μαθητικό γλωσσικό λάθος και τη γλωσσική αλλαγή• διδακτικές προεκτάσεις
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι γλωσσικές στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στη γλωσσική διαφοροποίηση, το μαθητικό γλωσσικό λάθος και τη γλωσσική αλλαγή• διδακτικές προεκτάσεις
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία -η οποία εντάσσεται στο πεδίο των Επιστημών της Αγωγής- ασχολείται με τις γλωσσικές απόψεις, στάσεις και προκαταλήψεις εν ενεργεία (εμπειρότερων) και μελλοντικών (λιγότερο έμπειρων) εκπαιδευτικών σχετικά με τη γλωσσική διαφοροποίηση, το μαθητικό γλωσσικό λάθος και τη γλωσσική αλλαγή. Στόχο αποτελεί η διερεύνηση του εάν και κατά πόσο αλλάζει η θέση του γλωσσικού λάθους στην εκπαίδευση εάν οι φιλόλογοι καθηγητές αποδεχθούν ορισμένες θεωρητικές παραδοχές της Θεωρητικής, της Εφαρμοσμένης και της Εκπαιδευτικής Γλωσσολογίας. Στο θεωρητικό μέρος της μελέτης, παρουσιάζονται τα επιστημονικά δεδομένα αναφορικά με τη γλωσσική αλλαγή, το γλωσσικό λάθος, και τη μεταξύ τους σχέση. Επίσης, παρατίθενται πληροφορίες για τη σύζευξη γλώσσας, κοινωνίας και σχολείου. Κατά το ερευνητικό μέρος, ακολουθήθηκε η ποιοτική συγκέντρωση και ανάλυση δεδομένων -μέσω της διενέργειας δώδεκα προσωπικών συνεντεύξεων σε δύο χρονικές φάσεις-, αναλύθηκαν τα ερευνητικά αποτελέσματα, και εξάχθηκαν συμπεράσματα ως προς τις αιτίες που οδηγούν στη διαμόρφωση γλωσσικής στάσης από τους εκπαιδευτικούς. Τέλος, έγινε προσπάθεια παρουσίασης μιας διδακτικής προσέγγισης, η οποία θα δίνει κατευθύνσεις, έτσι ώστε να συγκεραστούν οι -κατά τα φαινόμενα- αντικρουόμενες παραδοχές της επιστήμης της Φιλολογίας και οι αρχές της Εφαρμοσμένης και Εκπαιδευτικής Γλωσσολογίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Γλωσσικό λάθος, γλωσσική αλλαγή, γλωσσική στάση, γλωσσικό στερεότυπο, γλωσσική προκαταλήψη, αξιολόγηση στην εκπαιδευτική πράξη, επικοινωνιακή προσέγγιση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
41
Αριθμός σελίδων:
166
Διπλωματική- Αλέξανδρος Καψάλης.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο